Andy Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Hei! Ønsker å komme i gang med en "startpakke" til mine foreldre som er enkel å sette opp. Utgangspunktet er styring av: Taklys kjøkken Taklys gang Av/på trådløs bryter som styrer begge sonene Jeg har funnet ut at jeg trenger to stk Fibaro Dimmere og to stk endevendere for manuell styring av lys-sonene. For å i tillegg få dette trådløst og med et enkelt oppsett, er det slik at jeg da kjøper en Aeotec Z-stick som lar meg konfigere sonene og legge til trådløse dimmere, som for eksempel en Fibaro the Button? Må jeg ha en gateway til flere tusen kroner? Vil det være en app som lar meg enkelt styre fibaro-dimmerne og eventuelt fibaro-knappen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Du trenger en master controller, jeg tror ikke Fibaro kan være det selv. Det kan f.eks. være Z-stick'en. Avhengig av hvor handy du er kan du installere Home Assistant eller HS3-Pi på en Raspberry Pi. 20 timer siden, Andy skrev: to stk endevendere for manuell styring av lys-sonene ... vanlige brytere foran dimmerne, altså? Husk puls-fjær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.