Fermate Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Her er det lille jeg har fått til med binding i deCONZ. Håper å inspirere andre til å eksperimentere eller samle allerede eksisterende kompetanse her. Test HW: En IKEA Trådfri og en ELKO "Endevender dimmer" Ser slik ut når inkludert: I menyen Panels krysser jeg av for Binding Dropbox og får opp denne: Tar tak i det blå 0006 tallet på Lampa og drar til Source (merkelig nok) Så drar jeg det grå 0006 fra Dimmeren til Destination, da ser det slik ut: Så trykker jeg BIND og får Success: jeg kan nå skru IKEA pæra av og på med ELKO slave dimmeren OBS Mulig du må vente i 10-15 sekunder før den er helt etablert. Men dimmingen får jeg ikke til... Noen andre som har forsket på binding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Følger i spenning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Fermate skrev: Men dimmingen får jeg ikke til... Er ikke dimming 0008? Prøvd å binde dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Ja, men funker ikke. (Selv om jeg mener @Moskus og jeg fikk det til det vi forsøkte for lenge siden) Har du forsøkt deg på noe binding? Er det riktig fremgangsmåte slik jeg beskriver det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, Fermate skrev: Har du forsøkt deg på noe binding? Er det riktig fremgangsmåte slik jeg beskriver det? Nei, har ikke prøvd. Kjører alt via HS jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Ja det kommer jeg til å gjøre også. Er mest som en akademisk øvelse egentlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 20 minutter siden, Fermate skrev: Ja, men funker ikke. (Selv om jeg mener @Moskus og jeg fikk det til det vi forsøkte for lenge siden) Ja, jeg er ganske sikker på at vi klarte å dimme Ikea-pæra også. Var ikke akkurat super-rask oppdatering hvis jeg husker riktig, men det gikk. ... var derfor litt overrasket over at det ikke gikk nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Har fått meg en zigbee Sunricher kontroller og gjorde som du beskrev både med on/off, dimming og colormode. Funker fint mot Hue pære. Eneste er at jeg synes den er litt treg ved flere trykk på knappene enn det hue sin egen dimmer er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.