Fjaeran Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Ser det er en gratis Zigbee plugin fra homeseer.. Hva er forskjellen på den og JowiHue ? Siter
aleks Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 9 minutes ago, Fjaeran said: Ser det er en gratis Zigbee plugin fra homeseer.. Hva er forskjellen på den og JowiHue ? Zigbee-plugin bruker Osram sin hub til å kommunisere med devices - usikker på hvor stor støtte den har. JowiHue kan benytte flere huber inkl Hue hub og Deconz/Conbee, og dermed gi mye høyere frihet. 1 Siter
Moskus Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Den fra HomeSeer selv er ikke verdt noe særlig. JowiHue er veien å gå for Zigbee med HomeSeer. 1 Siter
aleks Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 1 minute ago, Moskus said: Den fra HomeSeer selv er ikke verdt noe særlig. JowiHue er veien å gå for Zigbee med HomeSeer. Nå har Home Assistant åpnet opp for å bruke Conbee direkte mot programvaren uten bruk av deconz. Kanskje dette er noe som dere kunne porte til zigbee-modulen i HS slik en ikke trenger en ekstra ekstern ting som må kjøre? Siter
ZoRaC Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 42 minutter siden, aleks skrev: Nå har Home Assistant åpnet opp for å bruke Conbee direkte mot programvaren uten bruk av deconz. Hvordan får de til det? Trodde firmware til ConBee var closed source? Uansett, når jeg ser hvor mye tid de må bruke på spesialtilpassninger av deCONZ for forskjellige devicer, så tror jeg ikke jeg vil overlate den jobben til noen andre som kanskje ikke har like mye tid til å videreutvikle det. Siter
Neophyte Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Selv om firmwaren til ConBee er closed source er ikke "grenesittet" mellom ConBee og programvaren hemmelig, det har vært snakk om å få støtte for ConBee i Openhab sin Zigbee plugin også men tror ikke det er på plass enda. Helt enig i at Zigbee ser ut til å trenge mye skreddersøm og vedlikehold for å fungere tilfredsstillende med forskjellige enheter. Forhåpentligvis blir det litt bedre med ZigBee 3.0 standarden. Siter
ZoRaC Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 16 minutter siden, Neophyte skrev: Selv om firmwaren til ConBee er closed source er ikke "grenesittet" mellom ConBee og programvaren hemmelig, det har vært snakk om å få støtte for ConBee i Openhab sin Zigbee plugin også men tror ikke det er på plass enda. Så man reverseengineerer kommunikasjonen fra deCONZ til firmware da? Siter
Guahtdim Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 (endret) 2 hours ago, aleks said: Nå har Home Assistant åpnet opp for å bruke Conbee direkte mot programvaren uten bruk av deconz. Kanskje dette er noe som dere kunne porte til zigbee-modulen i HS slik en ikke trenger en ekstra ekstern ting som må kjøre? Hvor ser du dette? Link or it didn't happen ? Endret 29. januar 2019 av Guahtdim Siter
aleks Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 5 minutes ago, Guahtdim said: Hvor ser du dette? Link or it didn't happen ? Ca midt på siden ser du Conbee og Rasbee er nå del av den innebygget zigbee-støtten: https://www.home-assistant.io/components/zha/ 2 Siter
Guahtdim Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Artig https://github.com/zigpy/zigpy-deconz Men en ting er å få opp kommunikasjon, noe annet er det gigantiske prosjektet å legge opp for å lage devicer for alt mulig rart. RfLinkSeer grunnstøtte når jeg kom til den biten. Det som alle open-source HA-systemer har gjort riktig er at mye av "device-creation" allerede er på plass så man slipper å lage alle de tingene som jeg føler at jeg gjør i det uendelige i HomeSeer. Men det kunne ha vært en artig greie å få til. Siter
Neophyte Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 17 hours ago, ZoRaC said: Så man reverseengineerer kommunikasjonen fra deCONZ til firmware da? Nei, det ser ut som om deConz utviklerene gir fra seg specs. Det er bare et serielt interface tilsvarende som Zwave sticks. Fra openhab forumet: Quote Just a short update - I now have basic communications working with the ConBee stick and can include and control devices. There are two issues I need to resolve before I merge this and I’m waiting for a response from the manufacturer. Hopefully once I get this I’ll be able to get this merged (if the answer is simple, which I expect). 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.