Arne Johnny Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Sent from my iPhone using Tapatalk 1 1 Siter
BME Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Så ut som et bra design. Lyst å dele skjermbilder? Siter
Arne Johnny Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Skrevet 29. januar 2019 Så ut som et bra design. Lyst å dele skjermbilder?Det kan jeg. Legger ut noen oppdaterte under skjermbilder Hstouch etterhvertSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Arne Johnny Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Skrevet 29. januar 2019 Hva/hvordan er det du måler? Måler hva?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
DeVille Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 At det kommer opp en etikett som sier vedfyring og temperatur. Lurte egentlig mest på om du har funnet en måte å detektere at det fyres i vedovnen. Siter
Arne Johnny Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Skrevet 29. januar 2019 At det kommer opp en etikett som sier vedfyring og temperatur. Lurte egentlig mest på om du har funnet en måte å detektere at det fyres i vedovnen. Har en temp sensor over ovnen. Når den er over 26 grader så fyrer jeg:)Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Arne Johnny Skrevet 30. januar 2019 Forfatter Skrevet 30. januar 2019 Bruker den til å varsle om at jeg må huske å legge ovnen via sonos på dagtid og pushover på kvelden, samt at jeg setter varmepumpe til viftemodus for å spre varmen fra vedovnen. Så er veldig kjektSent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter
NilsOF Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 På 29.1.2019 den 23.10, Arne Johnny skrev: Har en temp sensor over ovnen. Når den er over 26 grader så fyrer jeg:) Knasende god ide. Jeg har herved stjålet den. Forbausende hvor ofte varmeovnene slår inn (unødvendig!) selv om det er god fyr i ovnen. 1 Siter
arneolav Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 4 timer siden, NilsOF skrev: Forbausende hvor ofte varmeovnene slår inn (unødvendig!) selv om det er god fyr i ovnen. Du har kanskje dårlig isolert yttervegg og varmeovner montert under vindu? Dette gir et "kulderas" slik at termostatene på varmeovnene ikke registrere nevneverdig varme fra vedfyringen. Endret 17. oktober 2019 av arneolav 1 Siter
Moskus Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 Det er kjapt gjort å vippe av listene og sjekke om det iallfall er dyttet med mineralull eller brukt byggskum for tetting. Overraskende ofte at det slurves med det, og et ekstremt enkelt grep for å spare en del penger på oppvarming. Siter
NilsOF Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 @arneolavTermostatene i ovnene vet ingenting annet enn ovnens temperatur. Og ovnens temperatur må nødvendigvis være høyere enn lufta rundt den for at varme skal 'flytte' seg over til lufta. Ganske så ignorante disse ovnene ? Men, ja, her er det kulderas og dårlig isolasjon så det hyler etter. Huset er mange hundre år gammelt. Og ingen nedtegnelser når hvilken del ble bygd. Akkurat denne delen av huset skal renskes ut og fikses i løpet av vinteren. Intill videre må vi klare oss med det vi har ? Siter
arneolav Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 5 minutter siden, Moskus skrev: Overraskende ofte at det slurves med det, og et ekstremt enkelt grep for å spare en del penger på oppvarming. Ja, helt vanlig at det "jukses" med slikt. Opplevd det selv. Litt på siden: Når folk sier de skal få montert nye termostater etc, fordi de er de blitt fortalt at det kan gi opptil 30% besparelse. Da er mitt råd å at det er bedre å bruke de pengene på bedre isolasjon, evt nye vinduer etc.... Siter
arneolav Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 13 minutter siden, NilsOF skrev: Men, ja, her er det kulderas og dårlig isolasjon så det hyler etter. Da er det nok greitt med vedfyring og slå panelovner av... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.