ReidarRoen Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Er nybegynner innen hjemmeautomasjon (HS3 på Raspberry). Så langt stort sett bare lys og automatisering av dette ved bevegelses sensorer. Mesteparten av dette er Zigbee basert (Philips Hue og IKEA Trådløs via ConBee). Har noen få Z-Wave greier også (diverse brytere, bruker Aeon Labs Z-stick). Videre utvikling av løsningen vil antageligvis medføre flere Z-Wave komponenter. Har i dag en veldig enkel og grei totaloversikt over alle Zigbee nodene i deCONZ (se skjermbildekopi under). Ser her kjapt og overordnet hvilke noder som funker/funker ikke. Finnes det noe tilsvarende for Z-Wave? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 9 minutter siden, ReidarRoen skrev: Finnes det noe tilsvarende for Z-Wave? Z-seer mener jeg gir samme oversikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReidarRoen Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2019 1 time siden, ZoRaC skrev: Z-seer mener jeg gir samme oversikt. Takk, men er nok ikke løsningen for meg. Etter det jeg kan se, funker det bare på Windows. Synes dessuten $ 59,95 var drøyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 1 minutt siden, ReidarRoen skrev: Takk, men er nok ikke løsningen for meg. Etter det jeg kan se, funker det bare på Windows. Synes dessuten $ 59,95 var drøyt. Programmet kjøres på Windows, men serveren kan være Linux. Har du Pro? Da følger det med lisens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReidarRoen Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2019 7 minutter siden, ZoRaC skrev: Programmet kjøres på Windows, men serveren kan være Linux. Har du Pro? Da følger det med lisens. Her i huset er det bare konas jobb-PC som har Windows (alt annet er Apple greier). Får se om jeg på sikt føler det er verdt å gå til anskaffelse av PC + kjøpe lisens for Z-seer for å få denne funksjonaliteten. Nei, har HS3 std. Kanskje like greit i stedet å oppgraderer til PRO. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 13 timer siden, ReidarRoen skrev: Synes dessuten $ 59,95 var drøyt. Halv pris i mai og november normalt, hvis det ikke haster. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 16 timer siden, ReidarRoen skrev: Har i dag en veldig enkel og grei totaloversikt over alle Zigbee nodene i deCONZ (se skjermbildekopi under). Ser her kjapt og overordnet hvilke noder som funker/funker ikke. Ikke helt den samme tilnærmingen, men Plugins -> Z-wave -> Node Information gir mye nyttig informasjon om nodene dine. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.