mr.rs4 Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Hva gjør Fibaro dimmeren om den får for lite antall watt/motstand å dimme? Hvordan oppfører dimmeren seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 7 timer siden, mr.rs4 skrev: Hva gjør Fibaro dimmeren om den får for lite antall watt/motstand å dimme? Hvordan oppfører dimmeren seg? Ofte vil lyset da flimre. I en dem tilfeller hjelper det da med en Fibaro Bypass 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.rs4 Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 Satt opp en lampe ifra IKEA - https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60336274/ Denne ville ikke dimmes av Fibaro Dimmer 2(det var enten av eller på, men med oppstart/binding av dimmer så dimmet den alt, men ikke etterpå), så satt jeg på en lampe (en mingong pære på 40w) til å samme kurs, og det hjalp ikke. Idag satt jeg på Fibaro Bypass 2 på IKEA lampen, og alt funger som det skal igjen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 7 timer siden, mr.rs4 skrev: Denne ville ikke dimmes av Fibaro Dimmer 2(det var enten av eller på, men med oppstart/binding av dimmer så dimmet den alt, men ikke etterpå) Det hender autokalibreringen tar feil og ikke gjenkjenner at den er dimmbar. Du kan sjekke det med en parameter. Du kan også overstyre med en parameter og si at den er dimbar. Ellers kan det ha vært for lav last også da. Men når du re-kalibrerer etter Bypass2, så kan den ha gjenkjent den riktig som dimbar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armas Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg har en fibaro dimmer 2, som styrer 4 vegglamper i trappen. Tror disse bare er på ca 3 W per stykk. Disse kan aldri skrus av. Aner ikke hvorfor, men når man skrur av i HS eller med bryteren, så dimmes den bare veldig lavt ned. Er det fordi lasten en for lav? Har forsøkt å rekalibrere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 12W kan være litt lite, ja. En Bypass vil sannsynligvis hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 8 minutter siden, Armas skrev: Jeg har en fibaro dimmer 2, som styrer 4 vegglamper i trappen. Tror disse bare er på ca 3 W per stykk. Disse kan aldri skrus av. Aner ikke hvorfor, men når man skrur av i HS eller med bryteren, så dimmes den bare veldig lavt ned. Er det fordi lasten en for lav? Har forsøkt å rekalibrere. Hadde samme problem i en spotskinne med bare 1 pære. Løste seg når jeg satte inn de 2 andre pærene. Så ja, er nok belastningen som er for liten. Manualen sier jo at den støtter 50-200VA for LED... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armas Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, ZoRaC skrev: Hadde samme problem i en spotskinne med bare 1 pære. Løste seg når jeg satte inn de 2 andre pærene. Så ja, er nok belastningen som er for liten. Manualen sier jo at den støtter 50-200VA for LED... Så vil en bypass løse problemet? ( som ikke er ett stort problem, ettersom det er greit med litt lys i trappa hele døgnet. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Armas skrev: Så vil en bypass løse problemet? ( som ikke er ett stort problem, ettersom det er greit med litt lys i trappa hele døgnet. ) Jeg har ikke brukt bypass på noen av mine, men jeg vil tro bypass løser problemet ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.