4ndersjensen Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Hei. Kjører Hassio på RPI3B og har kjøpt en 3B+ med større SD-kort. Jeg har tatt et snapshop av eksisterende setup og vil ha dette kopiert over på eksternt filshare, installere hassio på nytt SD-kort og restore fra snapshot, men jeg får ikke til å mounte opp eksternt share. Hvordan gjør jeg det? Jeg får permission denied når jeg kjøre følgende: mount -t nfs //172.16.10.100/backup /mnt/backup Jeg har opprettet /mtn/backup og jeg har sjekket fra Windows 10 maskinen min at det er anonymous access til \\172.16.10.100\backup Siter
baronKanon Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Legg inn samba på ny hassio. Kopier over backup til backup-share på hassio. Åpne snapshotsiden på Hass.io-menyen i hass, og restore. Da får du inn rubbel og bit. Siter
4ndersjensen Skrevet 1. februar 2019 Forfatter Skrevet 1. februar 2019 (endret) kopier over med cp xxx.tar //172.16.10.100/backup ? OK, fikk til med "net use \\ip" fra W10, så da tror jeg det går. Stresser litt her, så jeg gjør det enkelt nå og setter meg inn i det senere Takker! Endret 1. februar 2019 av 4ndersjensen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.