Erling Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Usikker om jeg poster i riktig kategori, bare flytt til Homeseer. Jeg har flere slike hjemme, 2 stk. viser spinnville verdier... På terrassen har det i kveld vært 48 og 12 grader, 12 er riktig. Fra 5 til 1000 Lux, mens fuktigheten er rundt 90%. Noen ide hvordan jeg kan feilsøke de? Firmware, Homeseer eller annet? Den er ca. 2 år, står tørt og trygt på alle måter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten B Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Temperaturen kan ikke skyldes sollys på den? Eller er kveld etter at sola har gått? Da er det i så fall merkelig Hvor lenge holdt den 48 grader da? Og var det plutselige hopp både opp og ned til den temperaturen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Hei, temperaturen skyldes ikke solen. Det var opp mot 48 grader i natt, mens iflg. NRK var det under 10. Bor i 7 etg. og gatelysene som er 10 meter under meg gir normalt 5-7 Lux, ikke 1000. Setter ¨på Device History og håper den gjør meg litt klokere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Pkt. 4 på "todo-lista med hobbyen" var disse rakkerne, jeg blir ikke klok. I forkant kjørte jeg optimize x 4 og 1 full på root-devicen, 35 naboer og god dekning. Nå er det iflg. yr.no 7,7 grader ute, det stemmer bra med HS3 akkurat nå, menikke tidligere i dag. Kan jeg gjøre noe mer, for å utelukke konfig-feil hos meg før jeg leter frem kvitteringen og tar det på garantien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Siste firmware på begge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Takk for innspill. Ja, de er fra samme innkjøp og "alt" er likt. Google tipset meg om rescan osv., de fungerte på terrassen som nå har vist korrekte verdier i flere dager. For vaskerommet er det ikke så bra, der tok jeg samme operasjon, slettet og la til temperatur, lys, fuktighet osv. De oppdaterte seg 1 gang og har vist de samme verdiene siden, mens bevegelsen fungerer utmerket og slukker lyset. Hobbyen er rar, vil liksom ikke gi opp heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Kan jo alltids være defekt temp sensor i enheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Gjenbruk av tråd! Samme feil er tilbake. Kort oppsummert, jeg postet dette 5. oktober, havnet på sykehus i 3 mnd. og begynte igjen når jeg kom hjem. Det viste seg at de var eldre enn 2 år som var garantitiden. Derfor kjøpte jeg nye. Etter x mnd. tuller de igjen. Viser helt feil verdier. Er ekskludert og lagt inn igjen, factory reset er forsøkt. Reklamasjonsgrunnlag? Tåler de å stå utendørs? Er under tak på terrasse, eneste fuktighet er evt. når det regner sidelengs. PS: Begrenset med ressurser jeg vil bruke på noe som løses med 500,- og ny enhet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Står begge ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Ja, forrige gang holdt jeg på og flyttet om på plassen til 2. Det "gidder" jeg ikke nå, det er jo ikke kaldt der ute. Hvis andre også har problemer den type ute er svaret enkelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Ser ikke ut som om disse egentlig er glade i å stå ute nei. IP21 er vel ikke nok, dessverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Løste dette med ny enhet, jeg bruker multisensor 5 som Tronika sa hadde IP42. Dermed ble det ny hardware. https://www.mpl.ch/info/IPratings.html Bakdelen er at den nye sier det er 9,2 grader ute... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.