Robbie Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Hei, har en rullegardin med en integrert 433.92 MHz kommunikasjonsmodul. Jeg har også en tilhørende fjernkontroll til denne. Jeg kan styre rullegardinen opp og ned og med stoppknapp. Finnes det noen «RF-USB» lignende løsning til en Raspberry pi med feks hass.io installert, som gjør at jeg kan styre rullegardinen gjennom hass.io løsningen? Vet noen samtidig om Homey støtter 433.92 ? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Homey støtter 433MHz-utstyr, ja, men om den har protokoller for akkurat din type rullegardin er ikke sikkert... Det beste er om du vet noe om rullegardinen din. Kanskje den har et navn? Og et modellnummer? Jeg bruker RFXtrx433 til alt av 433 MHz og den støtter veldig mye. Siter
Robbie Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Skrevet 2. februar 2019 Motoren heter A-OK og er en batteridrevet motor som kommuniserer den frekvensen.https://www.a-okmotors.com/en/products/blind-motorsRouteren som følger med heter AC407-02 Hvis man skal styre på app via router , så bruker jeg en app som heter SmartHome (sikkert noe kinesisk greier)Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 RFXCOM skal støtte dem (iallfall noen av dem): http://www.rfxcom.com/WebRoot/StoreNL2/Shops/78165469/MediaGallery/Downloads/RFXtrx_User_Guide.pdf Det må være den absolutt enkleste måten å få dem inn i Home Assistant på, og man slipper å bruke en (helt sikker sårbar) annen gateway. 1 Siter
Robbie Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 Takk for tilbakemeldingen! Denne støtter nok A-Ok’en min ja. Men kostbar «dings» - Kr 1199 hos Kjell&Company.Da er det nesten som jeg vurderer en Homey 2019. Vet du om den støtter ?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, Robbie skrev: Vet du om den støtter ? Pass. 2 minutter siden, Robbie skrev: Men kostbar «dings» - Kr 1199 hos Kjell&Company. Tja... hvis du KUN skal bruke den til det, så blir det jo litt. Men du får jo flere muligheter, og det er alltid en fordel med et smart hus. RFXCOM støtter jo andre saker også, og du har vel kanskje flere rullegardiner? Vil du ha billige temperatursensorer, etc? 1 Siter
Robbie Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 Kan jeg i tillegg til denne kjøre en conbee på min raspberry?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Ja, det burde vel ikke være et problem... 1 Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Hmm... men det kan være at du trenger en USB-hub med ekstern strømforsyning. De trekker litt strøm, men det kan også være du slipper. Siter
Robbie Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 Ja, tenkte litt på det faktisk. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Robbie Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Hva med å bruke eksisterende a-ok ruter med hass.io feks? Finnes det en måte å koble hass til ruteren? Da slipper jeg å kjøpe den 433.92 USB saken.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 Det er kanskje en mulighet, men hvis ingen andre har gjort det kan det være mye arbeid... 1 Siter
Robbie Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Skrevet 11. februar 2019 Kanskje jeg kan klare å "sniffe" HTTP CALLS som blir sendt til HUBEN når jeg trykker i APPEN på telefonen? Bruker IOS Siter
Robbie Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 Denne er visstnok kompatibel med A-ok : https://www.kjell.com/no/produkter/lyd-og-bilde/tv-tilbehor/fjernkontroller/ir-link/broadlink-rm-pro-smarte-hjem-kontroller-p51229?gclid=EAIaIQobChMI-qnZlKjI4AIVww8YCh1HNQZ7EAQYAiABEgIF4PD_BwE&gclsrc=aw.dsSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.