Andreaz Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Hei, Etter inntog av smarte strømmålere, ser vi til våre store overraskelse at forbruket er størst om natten! Eneste enhet som potensielt kan dra såpass mye er vår vann-vann varmepumpe, med 7 kW el-ellement. Har bestilt ettersyn av den, men vil samtidig få logget hva det koster oss å ha den i drift. Noen som har erfaring med Qubino sin smart-meter? Tenkte å be elektriker om pris på installasjon av en slik. https://www.eldirekte.no/qubino-smart-meter-energimaler-3-fas/cat-p/c/p10641707 Det er en forutsetning at jeg kan få logget time for time forbruket i HS. Kjøper gjerne en ekstra plugin, om det kreves. Her tapes det penger daglig Takk for tips. Andre strømmålere kan også foreslås. Har tidligere forsøkt meg på Aeotec med klemmer, men fikk det aldri til å fungere, så tør ikke brenne av 1300++ en gang til. Endret 4. februar 2019 av Andreaz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Hva med å bytte strømselskap til Tibber? Da kan du kjøpe deg Tibber puls som du plugger inn i han-porten på strømmåleren din som gir deg sånntidsinformasjon om strømforbruket, @Moskus har utviklet en HomeSeer plugin til Tibber. Hvis du lar deg verve til Tibber får du og den som verver deg 500,- det dekker nesten hele kjøpet av Tibber Puls. Hvis du vil kan du bruke min vervekode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Takk for tips GV. Jeg har den måleren de oppgir er støttet, og i følge Hafslund så gir de meg tilgang til HAN på 14 dager.. så dette må vi prøve 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.