mr.rs4 Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 (endret) Har fått til å skru av & på Ikea lys på soverom. Sier bare skru på lys soverom = Lys på - Lys av på soverom = Lys av. Men får ikke til å dimme lyset. Hva er kommando for å få det til å dimme lyset? EDIT Som "Skru på lys på soverom" etter lyeset er slått på, kan jeg si "sett lys styrke på 80%", og da blir det 80% Eller "Skru på lys på soverom og sett til 80%" Dette er jo kjekt EDIT Ikke alt det fungere med. Endret 6. februar 2019 av mr.rs4 Siter
mr.rs4 Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 (endret) Hva som må til for å kjøre Rullegardinene opp/ned ifra google? Ser ikke helt forskjellen på setup som lyset blir styrt ifra google er... Sammenligning mellom rullegardin og lys soverom Spoiler Events sammenligning Spoiler Mobil/google snakk Spoiler Endret 6. februar 2019 av mr.rs4 Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 6 timer siden, mr.rs4 skrev: Hva som må til for å kjøre Rullegardinene opp/ned ifra google? "Skru på rullegardin" og "skru av rullegardin". 1 Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Når jeg sier skru på garasje, så åpner garasjen seg, og når jeg sier skru på rullegardin, så lukker den seg. Hvordan få snakke "likt" at begge går riktig retning? Som "Skru på rullegardin" = rullegardin lukker seg Som "Skru på garasje" = garasje lukker seg De går motsatt når jeg sier samme, og kan være litt forvirrende... Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Tror jeg fant ut av det På garasjen står det På rullegardin står det Siter
Moskus Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 Under "Status Graphics" tab'en for devicen, så ser du "Control Use". Hvis du endrer den som er "On" til "Off" og den som er "Off" til "On" så burde du snu retningen. Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Er det mulighet for å legge til navn som ikke står i rulle gardinen der? Som "Åpne" og "Lukk" funksjon. Blir mer naturlig meg å si det slik som dette. "Lukk" rullegardin og "Åpne" rullegardin. Og kan ha samme på garasje "Lukk" garasje og "Åpne" garasje. Siter
bio Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 Er det mulighet for å legge til navn som ikke står i rulle gardinen der? Som "Åpne" og "Lukk" funksjon. Blir mer naturlig meg å si det slik som dette. "Lukk" rullegardin og "Åpne" rullegardin. Og kan ha samme på garasje "Lukk" garasje og "Åpne" garasje. Det er begrensinger i Google på norsk så vidt jeg vet. Tror vi må vente på at Routines i Google Home fungerer på norsk.Chattet med Google support for en måned siden, og de sier de jobber på spreng for å få alle funksjoner, inkl Routines klart for de ny supporterte språkene. Venter i spenning.. Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Ok. Om jeg kan forrandre det til close rullegardin og open rullegardin så er det ok. For garasjen lukkes / åpnes med close / open garasje. Siter
bio Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 Ok. Om jeg kan forrandre det til close rullegardin og open rullegardin så er det ok. For garasjen lukkes / åpnes med close / open garasje. Mener Routines fungerer om du styrer telefonen og assistent språk til kun engelsk. Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 (endret) Jeg kan snakke norsk til google for å åpne og stenge garasje. Sier Åpne garasje så åpner den garasjen. Kan og si "Skru på garasjen" og "skru av garasjen" for å styre garasjen. Og sier "Skru på rullegardin" og "skru av rullegardin" for å styre rullegardinene. Men her kan jeg ikke si "Åpne eller stenge" rullegardin, det forstår den ikke, men på "Åpne eller stenge" garasjeporten, det forstår den..... Ønsker bare at det var likt, for jeg sammenligner rullegardine og garasjeporten. Blir vanskelig å si noe til rullegardinene, og noe annet til garsjen, og annet til andre ting igjen. En ting med meg, så kommer kona sier noe annet osv. Jeg må finne en "standard". Men det kommer vel en standard etterhvert, som du sier du har chat`et med google ? Endret 7. februar 2019 av mr.rs4 Siter
Moskus Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 "Open" og "Close" er ikke en del av standardkommandoene, for hverken Google Home eller Alexa, utenom noen sære tilfeller. De er ikke direkte tilgjengelige via API, idiotisk nok. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.