Mtangeraas Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Hei! Ganske ny med hjemmeautomasjon, har satt opp et system med Fibaro HCL, en del Philips Hue, Fibaro Wallplug og en Fibaro Single Switch samt en Fibaro button. Denne Single switch står ute på veggen i en koblingsboks og under koblingsboksen står en utendørs stikk der kupevarmeren til bilen er koblet til. Problemet jeg opplever er at jeg ofte får "overheat" fra releet når det er under -10 ute. Og da er selve poenget med å ha kupévarmeren koblet til switchen litt borte, dårlig stemning når kona forventer varm bil og så har den ikke startet pga overheat. Hvordan løse dette? Evt velge en annen switch? Tips anyone? Siter
Cali Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Mtangeraas skrev: Hei! Ganske ny med hjemmeautomasjon, har satt opp et system med Fibaro HCL, en del Philips Hue, Fibaro Wallplug og en Fibaro Single Switch samt en Fibaro button. Denne Single switch står ute på veggen i en koblingsboks og under koblingsboksen står en utendørs stikk der kupevarmeren til bilen er koblet til. Problemet jeg opplever er at jeg ofte får "overheat" fra releet når det er under -10 ute. Og da er selve poenget med å ha kupévarmeren koblet til switchen litt borte, dårlig stemning når kona forventer varm bil og så har den ikke startet pga overheat. Hvordan løse dette? Evt velge en annen switch? Tips anyone? Skal gjøre samme selv nå, tenkte å kjøpe Sonoff POW for å legge i en vanntett koblingsboks. Tenkte det var greit å få styr på hvor mye strøm det går der med det samme. Siter
Mtangeraas Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 (endret) Denne Sonoff POW er vel ikke på Z-wave? Kan jeg få den inn i fibaro-systemet? Anbefaler ikke fibaroen da. Forstår det slik at den innebygde temp. sensoren i den tolker minusgrader som "høy temp" og dermed gir alarm, kan det stemme eller være korrekt? Endret 6. februar 2019 av Mtangeraas Siter
Cali Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Mtangeraas skrev: Denne Sonoff POW er vel ikke på Z-wave? Kan jeg få den inn i fibaro-systemet? Anbefaler ikke fibaroen da. Forstår det slik at den innebygde temp. sensoren i den tolker minusgrader som "høy temp" og dermed gir alarm, kan det stemme eller være korrekt? Nei, med custom firmware kjører den MQTT, kan det integreres i Fibaro? Har du kjent på stikkontakten, at den ikke blir varm og temp er korrekt, hva viser Homecenter? Kjenner ikke til enheten, men kan du ikke justere grenser selv? Siter
Mtangeraas Skrevet 6. februar 2019 Forfatter Skrevet 6. februar 2019 MQTT har jeg ikke hørt om en gang, så jeg må sjekke det ut hva det er for noe. Har forstått det slik at minuset med Lite utgaven av Fibaro er at man ikke kan programmere med LUA. Stikkontakten er OK, det er -19 ute i dag så den er ikke i nærheten av varm. Ved mildvær fungerer det helt supert! Kan ikke justere, virker som at fibaro selv har lagt inn hva som er kritisk og ikke... Siter
ZoRaC Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 Bare å reklamere til elektriker og be han selge/montere et produkt som er godkjent for norsk klima! Fra manual: Siter
mk1 black limited Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 ...når det er sagt har jeg hatt en Double switch stående ute på terrassen (i en vanntett boks) i 3 år nå uten problemer, så det er litt merkelig. Siter
Mtangeraas Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Skrevet 7. februar 2019 Ja, jeg har den også i en vanntett boks, ser at det er utelukkende når det er svinkaldt den ikke vil. Mon tro hva som gjør at den tolker "veldig kaldt" som overheat? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.