4ndersjensen Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har kjøpt meg en Aeotec Nano Dimmer som en elektriker monterte idag. Jeg har koblet til nettverket og kan styre den med av / på. Bruker jeg entity light.aeotec_zw111_nano_dimmer_level skrus på 100% uansett om jeg setter brightness til 1, 50 eller 100%. Settes til off, så skrus den av. Jeg har montert den bak en vanlig bryter med impulsfjær som fungerer som av / på, men ikke dimming ved å holde inne. Hva må til for å dimme med denne? Siter
Im_IB Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Jeg slet med samme problemstilling. Trodde at dimmeren skulle tilpasse seg lyskilden automatisk, men det gjorde den ikke. Måtte endre parameter for å få den til å automatisk detektere "dimming range". Sett parameter 249 (1 byte) til 1 eller 2 og slå på strøm på dimmeren. Se mer info her. Siter
4ndersjensen Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Skrevet 10. februar 2019 Jeg har gjort det men det gjorde ingen forskjell. Da jeg satte minimum brightness level opp fra 0 til 15 fungerte dimming, men det er vel litt spesielt at man må justere minimum opp for at ikke en vilkårlig brightness level skal gi max output? Siter
4ndersjensen Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Skrevet 11. februar 2019 Jeg har feilsøkt litt, men er veldig tungvint. Når det ikke går an å justere tidsrom for logbook entries. Tar et minutt ekstra hver gang jeg refresher den siden. Ok, jeg ser altså at automatikken trigges, men den gjør ikke noe med lyset. Jeg tenkte at man skulle se en light.turn_on event på nano dimmer etter motion living room day ble trigget, men det er ingenting. Restartet PI'en kl. 0805 derfor disse turned off events i starten. Siter
4ndersjensen Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Skrevet 11. februar 2019 En av de store turn offs med dette er at det skal være så utrolig vanskelig å få til. Hvorfor går det ikke å plugge til en sensor, en dimmer, følge en guide fra a til å og så fungerer det? De fleste installasjoner er vel stort sett like, så da bør det vel også være mulig å få til en god step by step guide. Jeg har nå for 3. gang lagt til multisensor 6. Jeg har redigert mine automatiseringer som inneholder denne dingsen men uansett hva jeg gjør, så trigges ikke lyset. Intet vises i loggene. Siter
4ndersjensen Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Skrevet 22. februar 2019 Det gikk det gitt. Litt tweaking av innstillinger på multisensoren, litt endring av automatiseringsreglene og nå er jeg stort sett fornøyd. Har bestilt enda en dimmer og enda en sensor. Nå gjenstår vel egentlig bare å skjønne firmware upgrade OTA og om det er mulig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.