Bostad Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Hei. Er ny innen hjemmeautomasjon, men har kjørt Homeseer og en enkel fibaro switch en stund. Tenker no å gå videre og holder på å skal bestille meg nokren dimmere, men etter å ha lest litt so vart eg litt usikker på kor mange eg treng. Leser at du ikkje skal koble forskjellige lyskilder til en Fibaro dimmer, men er litt usikker på om dette gjelder på samme bryter. Har prøvd å tegne opp slik eg tenker det og lurer på om eg kan koble det slik, eller treng eg fleire fibaro dimmere? Desse 2 "bryter panela" står i en lettvegg "rygg i rygg" og har dermed muligheit å få trekke kabler mellom panela vist det er meir hensiktsmessig. Har ikkje tatt med noke til lysa i kjøkkenskap eller det ekstra takpunkt på stuen pr no. So mitt spørsmål er om eg klarer meg med 3 Fibaro dimmere i denne omgang? Et annet spørsmål også, kan eg bruke en Fibaro Dimmer som en "vanlig" av på bryter? Har et Elko FC16A PH skumringsrele på utelysa som sluttet å virke, tenkte å erstatte dette med en dimmer eller switch. Men pr idag so er der koblet 22 ikkje dimbare ledpærer på utlysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Du må ha 5 dimmere der: En til lysekrone spisebord En til lamper kjøkkenøy En til 14 downlights kjøkken (da styres de sammen, ikke som to soner) En til downlights stue En til lysekrone stue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 2 timer siden, Bostad skrev: Et annet spørsmål også, kan eg bruke en Fibaro Dimmer som en "vanlig" av på bryter? Har et Elko FC16A PH skumringsrele på utelysa som sluttet å virke, tenkte å erstatte dette med en dimmer eller switch. Men pr idag so er der koblet 22 ikkje dimbare ledpærer på utlysa. Ja, akkurat Fibaro Dimmer 2 har mulighet for å koble ut dimmefunksjon via parameter og dermed fungere som kun av/på. Om den tåler nok effekt for 22 utelys får noen andre vurdere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 13. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2019 7 timer siden, ZoRaC skrev: Du må ha 5 dimmere der: En til lysekrone spisebord En til lamper kjøkkenøy En til 14 downlights kjøkken (da styres de sammen, ikke som to soner) En til downlights stue En til lysekrone stue So få har eg altso missforstått fullstendig? Trudde iallefall at eg kunne bruke en dimmer til å styre 2 soner individuelt... Dvs at S2 kun er for å kunne trigge eventer osv og ikkje til å styre en ekstra sone på samme dimmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 8 minutter siden, Bostad skrev: Dvs at S2 kun er for å kunne trigge eventer osv og ikkje til å styre en ekstra sone på samme dimmer? Riktig. S2 er bare for å få «signal» fra «høyre vippe» på en toveisbryter. På Fibaro Double Switch 2, der kan du styre to soner, men det er bare on/off og støtter egentlig ikke LED... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 9 minutes ago, Bostad said: Dvs at S2 kun er for å kunne trigge eventer osv og ikkje til å styre en ekstra sone på samme dimmer? Fibaro Dimmer 2 kan kun styre en last. Men du kan forsåvidt styre en ekstra sone med S2. Men da må du ha en til dimmer 2 koblet til der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.