GO_Nilsen Skrevet 15. februar 2019 Skrevet 15. februar 2019 Har brukt device history i lisens perioden for å teste grafer til hstouch. Dette virker jo egentlig veldig bra. men grafikken er kanskje ikke av den sprekeste. Har satt opp så jeg får logget det jeg trenger i grafana. Men er den noen som vet om en god løsning å få grafene fra grafana inn i hstouch? Siter
ZoRaC Skrevet 16. februar 2019 Skrevet 16. februar 2019 Kjenner ikke grafana, men hvis du kan lage en PNG av grafen så kan du bare legge den i html-mappa til HomeSeer og henvise til den i HSTouch. Siter
GO_Nilsen Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Skrevet 16. februar 2019 Ser ut til at grafana kan rendre et png bilde ut av grafen, men finnes ingen automatikk i det Siter
ZoRaC Skrevet 16. februar 2019 Skrevet 16. februar 2019 Finnes det en direktelenke til grafen? I så fall kan du sette inn et Text-element og bruke URL som «tekst». Sett «IsHTMl» til «true». Siter
GO_Nilsen Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Skrevet 16. februar 2019 Har prøvd det, men da krever den pålogging Siter
ZoRaC Skrevet 16. februar 2019 Skrevet 16. februar 2019 2 minutter siden, GO_Nilsen skrev: Har prøvd det, men da krever den pålogging http://docs.grafana.org/reference/sharing/ Se «Direct Link Rendered Image». Kan det være noe? Siter
GeneralVirus Skrevet 16. februar 2019 Skrevet 16. februar 2019 Følger. Akkurat begynt å teste Grafana. Så har ikke prøvd så mye enda. Ser ikke ut som «Direct Link Rendered Image» er mulig å få til. Mulig man må ha en addon til grafana for å få det over til hstouch. Siter
GO_Nilsen Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Skrevet 17. februar 2019 Prøve tidligere med "Direct Link Rendered Image" jeg også uten hell. Men etter jeg enabla "anonymous access" i grafana setup, gikk det fint. ? Legger ut bilder senere idag! Siter
GO_Nilsen Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Skrevet 17. februar 2019 men problemet er jo at bilde/grafer ikke blir oppdatert! Tips mottas med takk! Siter
Moskus Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 20 timer siden, GO_Nilsen skrev: men problemet er jo at bilde/grafer ikke blir oppdatert! Tips mottas med takk! IsVideo: True VideoRefreshRate: 5-10 sek. Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 da blir bildet bare sort!? Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 (endret) Har prøvd både "text" boks og "image" boks. men virker ikke. ser at adressa jeg linker til ikke er en fil. men når jeg går inn på adressa kommer det kun opp et bilde (PNG). noen som har tips? http://mitt-hjemmenettverk/render/d-solo/gHSFsXXik/tempratur-fuktighet-magnus?orgId=1&theme=light&panelId=2&width=1000&height=600&tz=Europe%2FOslo Virker jo fint i hstouch designeren, men når jeg får det over på en android tablet virker det ikke. Endret 18. februar 2019 av GO_Nilsen Siter
JohnMartin Skrevet 26. september 2019 Skrevet 26. september 2019 On 18/02/2019 at 12:38, GO_Nilsen said: Har prøvd både "text" boks og "image" boks. men virker ikke. ser at adressa jeg linker til ikke er en fil. men når jeg går inn på adressa kommer det kun opp et bilde (PNG). noen som har tips? http://mitt-hjemmenettverk/render/d-solo/gHSFsXXik/tempratur-fuktighet-magnus?orgId=1&theme=light&panelId=2&width=1000&height=600&tz=Europe%2FOslo Virker jo fint i hstouch designeren, men når jeg får det over på en android tablet virker det ikke. Fikk du løst dette på noe vis? Skulle gjerne hatt en slik løsning med mulighet for grafer fra Grafana i HStouch. Siter
zephyr Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Jaggu fikk jeg satt opp InfluxDB og Grafana i dag. Alt fungerer strålende, men jeg skulle så gjerne hatt grafer med transparent eller en spesifikt farget bakgrunn. Også som er mulig å få tak i med anonym tilgang. Er det mulig? Jeg har prøvd å Google meg frem til noe, men det er et kaos der ute så finner ikke noe fornuftig Siter
zephyr Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 Fikk det til ved å legge inn en egen css fil som endret bakgrunnen. På gauge måtte jeg også inn i en js fil å endre litt siden bakgrunnen på "visern" er definert der Siter
JohnMartin Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 1 hour ago, zephyr said: Fikk det til ved å legge inn en egen css fil som endret bakgrunnen. På gauge måtte jeg også inn i en js fil å endre litt siden bakgrunnen på "visern" er definert der Har jeg forstått det da slik at du har fått graf fra Graphana inn is hstouch? Kunne du isåfall kommet med en liten guide? Er i utgangspunktet på jakt etter en mulighet å få grafene i hstouch. Men kan bakgrunnen endres, så er jo det bare et pluss ? Siter
zephyr Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 Kan se på det etterpå. Står på flyplassen på vei hjem fra jobb ? Hvis det ikke kommer noe i kveld så skal jeg ordne det i morgen formiddag 1 Siter
zephyr Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Fant ut i går at det ikke var helt på stell så måtte ordne det først. Her er da sånn grafene ser ut hos meg. Bare et testoppsett enda for å vise grafene. Dette ser mye bedre ut enn varianten med .png siden de er dynamiske. Png bilder fra Grafana har også mye forsinkelse og har dårligere bildekvalitet så tror dette er en bedre løsning. Jeg kan ikke filla om css og lignende, så dette er nok ikke den peneste løsningen Hvis noen har ideer om forbedringer så bare si ifra! Jeg regner med at en installasjon med InfluxDB og Grafana allerede er oppe å går. WARNING: Dette kommer til å få Grafana til å se ganske snodig ut i nettleseren. Vi endrer bare deler av et theme her. Jeg bruker Grafana kun til å holde endel grafer til HSTouch så da gjør det ingenting. Får å få til det her må man da gjøre; 1: Rediger index.html i mappen \GrafanaLabs\grafana\public\views. Legg til <link rel="stylesheet" href="public/sass/hstouch.css" type="text/css"> under Title. Lag en fil i /public/sass som heter hstouch.css (eller hva du vil) og kopier inn følgende; @charset "UTF-8"; .panel-container { background-color: #78797d !important; border: 0px solid #78797d !important; } .dashboard-container { background-color: #78797d !important; border: 0px solid #78797d !important; } Endre fargekoder til hva du vil. Sett samme fargekoder på alle siden det er avrundede hjørner på containeren og bakgrunnen vil da synes. Siden alt har !important tag vil da disse overstyre eksisterende css. Etter endringer er gjort i hstouch.css måtte jeg bruke hard-refresh (shift-F5) for å få vist endringene. Voila! Ny bakgrunnsfarge på grafer. For å få det her inn i HSTouch gjør man da; 1: Gå til din Grafana installasjon og klikk på header til en graf sånn at du får frem menylinjen. Klikk på "View" 2: Velg tidsområde for grafen i øvre høyre hjørne og oppdateringsfrekvens 3: Kopier linken i adresselinjen. Du skal bruke den og ikke den du får fra "Share" funksjonen. 4: Gå inn i HSTouch og legg til et nytt "Text" element. Endre følgende: - Sett IsHTML til "True" 5: Lim inn linken du har fra Grafana i "Text"-feltet. Endre ip-adresse hvis Grafana-server er på annen maskin. - Legg til &kiosk på slutten av link. Det burde da se noe slik ut: http://grafana-server:3000/d/uPW1yGoWk/new-dashboard-copy?orgId=1&refresh=5s&from=now-3h&to=now&theme=dark&panelId=6&fullscreen&kiosk 6: TADAA!! Endret 18. oktober 2019 av zephyr 5 Siter
ElgeM Skrevet 16. januar 2022 Skrevet 16. januar 2022 Ripper opp en gammel tråd nå, men jeg prøver å få Grafana charts inn i HStouch, men sliter med feilmelding. Er det noen andre som har hatt det samme problemet, og evt løst det? Finner lite om det på nett, og infoen under sier meg veldig lite. Grafen ser fin ut i nettleseren, men vil ikke loades inn i HStouch. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.