lasseruud Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Den siste tiden har jeg "plutselig" fått masse slike feilmeldinger i loggen: Disse er i og for seg ganske selvforklarende, men node-nummerne som feilmeldingene rapportere om, ligger alle i kontrolleren. Node 86 er en Fibaro Smoke Sensor. Har denne sensor for "Relative_Humidity" som den feiler på? Denne feiler også med "Ultraviolet". Node 153 er en Fibaro Dimmer 2 (FGD-212). Har denne "Air_Temperature" som den feiler på? Instance på begge to er -1 og det virker vel litt rart? Det genereres feilmeldinger på mange andre noder, som f.eks: Node X feiler med "Atmospheric_Presure" og "Dew_Point". Dette er en Fibaro Wall Plug. Her er det også Instance -1. Node Y feiler med "Air_Temperature". Dette er også en Fibaro Wall Plug. Instance: -1. Node Z feiler med "Time". Dette er en Fibaro Smoke Sensor. Instance: -1 Jeg har prøvd rescan på disse, uten at det hjelper. Optimalisering har jeg prøvd. Jeg har foreløpig ikke prøvd exclude/include, for et par av de som feiler, er nettopp lagt til uten feilmeldinger. Forslag for å feilsøke dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Ser jo nesten ut som om det er noe tull med en bevegelsessensor, evt at data blir tolket feil? Har du noen Z-wave bevegelsessensorer som rapporterer temp, RH og UV, f.eks. Aeo Tec multisensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 Ja, jeg har flere, men de har andre node ID’r. Titta kjappt gjennom loggen nå og det er i alle fall 12-13 ID-nummer dette skjer med. Det snåle er at dette har skjedd ganske brått. Kan ikke huske å ha gjort noen andre endringer enn å oppgradere til HS versjon .500. På toppen av dette har hele nettverket mitt blitt mye mindre responsivt i det siste også. Leker med tanken om å ta alt fra scratch igjen, men har 85-90 noder nå. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Det skal litt til at det lønner seg å starte helt fra scratch igjen. Hvilken controller har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2019 Kjører Z-Stick nå, men har kjøpt Z-Net og har fått tak i to UZB med gammel firmware som støtter restore. Jeg har noen flere utfordringer med oppsettet mitt, som f.eks. at jeg ikke har fått inkludert noe som helst secure på flere måneder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.