Erling Skrevet 5. oktober 2016 Skrevet 5. oktober 2016 Ser at min leverandør har driti på draget: Sitat Lyses "lille hjerne" ikke smart nok for sikringsskapet http://www.aftenbladet.no/lokalt/Lyses-lille-hjerne-ikke-smart-nok-for-sikringsskapet-528350b.html Siter
lilfire Skrevet 5. oktober 2016 Skrevet 5. oktober 2016 Nettaviser nå til dags er ikke greit å lese..... Bli abonnent og les videre. Så var ikke mye av den artiklene man fikk lest. Siter
Moskus Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 10 timer siden, Erling skrev: Ser at min leverandør har driti på draget: http://www.aftenbladet.no/lokalt/Lyses-lille-hjerne-ikke-smart-nok-for-sikringsskapet-528350b.html I called it! ... men håpet jeg tok feil... Lurer på om vi får dyrere strøm, @Erling. Siter
Gjelsvik Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Hva er galt med lyses målere? Paywall på nettaviser Siter
Moskus Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Sitat Ikke smart nok Men i sommer stoppet installeringen opp. Den smarte boksen, eller hjernen om du vil (gateway-en) fungerte ikke optimalt. – Vi har nå bestemt oss for å gå bort i fra å levere gateway-en sammen med strømmåleren, sier Ingvild Ween, kommunikasjonssjef i Lyse. [...] Hjernen ikke smart nok Men nå blir det altså ikke flere hjerner (gateway-er) i sikringsskapet. – Det er ulike årsaker til at senderne er ustabile. Det kan skyldes dårlig nettdekning eller at strømmen er skrudd av, sier Ween, og legger til at dreier seg om et par hundre gateway-er som ikke fungerer optimalt. – Vi ønsker å få inn målerdata hver time. Noen av senderne har hatt enkelte hull, sier Ween. – Hva med de 60.000 husstander som har fått denne senderen? Slik ser den automatiske strømmåleren ut. På toppen gateway-en, som skal sende informasjon til Lyse. Det er denne Lyse nå har bestemt seg for ikke lenger å montere. Det har ført til stans i utrulling av nye strømmålere. – Gateway-ene blir stående. Vi jobber med å få opp stabiliteten - som allerede har blitt mye bedre, sier Ween. Mer om hva som er galt står ikke. Siter
lilfire Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Hvordan rapporter disse målerne? bruker de intetnettlinja, kan man da syre dette med å deaktivere intetnetttilkoblinga i tider hvor prisen er høy? Siter
Lazarus Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 (endret) 5 timer siden, Moskus skrev: Mer om hva som er galt står ikke. Utblåsning START: Jeg har fått en... og de er alt annet enn smarte... Før jeg fikk "smart" strømmåler måtte jeg lese av en leser. etter montering måtte jeg lese av min og naboen sin(leiligheter). Etter 3 samtaler med Lyse/smartly(de slet med å bestemme hvem som hadde problemer) så klarte de å få automatisk avlese måleren min, men jeg ble fortsatt påminnet om å lese naboens. et par telefoner til så stoppet naboens varsel også. Så nå har jeg en "smart" måler som leser av 0 KWh og rapporterer korrekt forbruk til lyse. men lyse kan ikke vise data i sanntid som reklamert eller vise meg forbruk på nett. så jeg får versegod vente på rekning.... Var det smart de kalte den?! ? Utblåsning SLUTT! 6 minutter siden, lilfire skrev: Hvordan rapporter disse målerne? bruker de intetnettlinja, kan man da syre dette med å deaktivere intetnetttilkoblinga i tider hvor prisen er høy? De rapporterer via WiFi men dersom den forsvinner så rapporterer den via 3G... dersom den klarer å rapportere... PS. Jeg er for smarte strømmålere, men VÆR SÅ SNILL og ikke reklamer med en hel del fordeler som vi ikke får + at de velger å heve nettleien for denne dingsen er ikke noe jeg ville gjort! Endret 6. oktober 2016 av Lazarus korrekturlesning... :-) 3 Siter
Erling Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Skrevet 6. oktober 2016 Kraftsalve, jeg har ikke fått ny faktura siden måleren kom. Kjedelig for e-verket. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.