Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få til nattsenk som kan variere fra rom til rom. Har laget en timeschedule i easytrigger som jeg setter på tidene i uka nattsenk skal 

være aktiv. Virker som at noen ganger virker den på, men aldri av. Hva gjør jeg galt?

image.png.16c35670d16c735dbc3fc8f8f44def0a.png

Skrevet
10 hours ago, GO_Nilsen said:

Må testes. Ønsker også ettervert at under nattsenk, skal romtemp føler styrer gulvvarmen. Om noen har noe tips der mottas det med takk ?

Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking?

Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte??

Skrevet
1 time siden, Hillmar skrev:

Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking?

Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte??

Stemmer. Har heatit på alle rom

Skrevet

Da kan du bruke "Z-Wave Action" i Eventene til å endre parametere på termostatene. Parameter 2 bestemmer hvilken føler termostaten skal benytte. Om du har den originale HeatIT Z-Wave termostaten så setter du parameter 2=1 for å benytte den innebygde romføleren og parameter 2=0 for å benytte gulvføleren.

Jeg skjønner ikke noe av hvorfor Eventene dine ikke trigger. Har du screenshot av hvordan schedulesene er satt opp i EasyTrigger?

• Like 1
Skrevet

"z-wave action" må sjekkes nermere, men har hørt diverse om den innebygde romføleren på disse. har en multisensor som sitter i taket på alle rom. Planen var å bruke den.

Tror jeg har funnet ut hva problemet var med eventet. Jeg hadde definert nattsenketiden. f.eks 19:00->00:00 og 00:00->07:00 . Ser ikke ut som easytrigger likte det no serlig. Virket iallefall fint idag, da jeg har definert "varme"tiden.

Skrevet

Jeg kan si meg enig i problemene med den innebygde romføleren. Den gjorde det svært vanskelig å ha kontroll på disse termostatene - i tillegg var det umulig å ha noen tiltro til temperaturen som sto på displayet.
"Du altså - nå er det bare 17 grader i stua! - Jeg fryser"
"Nei nå skal du høre - det er egentlig 21 grader, men kompensasjonen i den interne romføleren..."

Jeg satte på en ekstern romføler, og alt ble så mye enklere ?

Skrevet

Kan si meg enig i dårlige erfaringer med den innebyggede romføleren!

Om du skal benytte tempføler i en multisensor så er nok en virtuell termostat løsningen. Selv har jeg ingen erfaring med virtuell termostat mot HeatIT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.