GO_Nilsen Skrevet 17. februar 2019 Skrevet 17. februar 2019 Prøver å få til nattsenk som kan variere fra rom til rom. Har laget en timeschedule i easytrigger som jeg setter på tidene i uka nattsenk skal være aktiv. Virker som at noen ganger virker den på, men aldri av. Hva gjør jeg galt? Siter
ZoRaC Skrevet 17. februar 2019 Skrevet 17. februar 2019 Har du prøvd SDJ-VSTAT? Vet ikke om det gjør akkurat dette enklere, men det er en veldig bra (gratis) termostat-plugin. Siter
GO_Nilsen Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Skrevet 17. februar 2019 Må testes. Ønsker også ettervert at under nattsenk, skal romtemp føler styrer gulvvarmen. Om noen har noe tips der mottas det med takk ? Siter
gullfrode Skrevet 17. februar 2019 Skrevet 17. februar 2019 Moskus sin virtuelle termostat, setter høy og lav-verdier i .ini. Siter
Hillmar Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 10 hours ago, GO_Nilsen said: Må testes. Ønsker også ettervert at under nattsenk, skal romtemp føler styrer gulvvarmen. Om noen har noe tips der mottas det med takk ? Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking? Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte?? Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, Hillmar skrev: Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking? Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte?? Stemmer. Har heatit på alle rom Siter
Hillmar Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 Da kan du bruke "Z-Wave Action" i Eventene til å endre parametere på termostatene. Parameter 2 bestemmer hvilken føler termostaten skal benytte. Om du har den originale HeatIT Z-Wave termostaten så setter du parameter 2=1 for å benytte den innebygde romføleren og parameter 2=0 for å benytte gulvføleren. Jeg skjønner ikke noe av hvorfor Eventene dine ikke trigger. Har du screenshot av hvordan schedulesene er satt opp i EasyTrigger? 1 Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 "z-wave action" må sjekkes nermere, men har hørt diverse om den innebygde romføleren på disse. har en multisensor som sitter i taket på alle rom. Planen var å bruke den. Tror jeg har funnet ut hva problemet var med eventet. Jeg hadde definert nattsenketiden. f.eks 19:00->00:00 og 00:00->07:00 . Ser ikke ut som easytrigger likte det no serlig. Virket iallefall fint idag, da jeg har definert "varme"tiden. Siter
HSv Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Jeg kan si meg enig i problemene med den innebygde romføleren. Den gjorde det svært vanskelig å ha kontroll på disse termostatene - i tillegg var det umulig å ha noen tiltro til temperaturen som sto på displayet. "Du altså - nå er det bare 17 grader i stua! - Jeg fryser" "Nei nå skal du høre - det er egentlig 21 grader, men kompensasjonen i den interne romføleren..." Jeg satte på en ekstern romføler, og alt ble så mye enklere ? Siter
GO_Nilsen Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 hva slags føler brukte du da? Siter
Hillmar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Kan si meg enig i dårlige erfaringer med den innebyggede romføleren! Om du skal benytte tempføler i en multisensor så er nok en virtuell termostat løsningen. Selv har jeg ingen erfaring med virtuell termostat mot HeatIT Siter
HSv Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Jeg kjøpte denne - https://www.elektroimportoren.no/ekstern-kapslet-foeler-ip-20-54-10-kohm/5430127/Product.html ...en stor plastboks rundt en veldig liten føler Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.