mk1 black limited Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 13. februar ca 22:02 var siste oppdatering fra min Pulse - da sluttet den å virke. Dvs, jeg vet jo egentlig ikke hva som er problemet, for den delvis lyser fast blått og delvis blinker blått, og den er på wifi-nettet mitt. Det kommer ingen data i appen, ikke på developer.tibber.com og ikke i TibberSeer. Har prøvd med tilleggstrøm via USB også. Andre som sliter med dette og har noen tips? Er i dialog med Tibber, men ikke fått noen løsning enda. Hafslund/Aidonmåler. Siter
Go4IT Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Når du sier at Pulse er på wifi-nettet ditt, så har du sikkert ikke det samme problemet som jeg har opplevd, men jeg nevner det likevel... Fikk Pulse for en uke siden, men klarte ikke å få den til å virke - selv med hjelp fra Tibber-support. Jeg fant selv ut (etter masse "testing") at Pulse ikke liker "hidden SSID" - så da jeg åpnet wifi'en kom den rett på nett. Det kan se ut som det funker greit at jeg skjuler wifi'en igjen etterpå - men foreløpig testing tyder på at den ikke kommer seg på nett igjen etter strømbrudd uten at jeg åpner wifi'en igjen.... Siter
mk1 black limited Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 Teit Men jeg har ikke hidden ssid så det er ikke det som er problemet hos meg. Skal prøve en reset av selve enheten, den oppfører seg merkelig sier Tibber selv også. Siter
mk1 black limited Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Skrevet 20. februar 2019 Reset testet, alt går fint med nytt oppsett i appen, men ingen data. Snakket med Hafslund i dag som bekrefter at porten er åpen. Urk. Mistenker at det er noe feil med selve Pulse-enheten. Siter
mk1 black limited Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Skrevet 22. februar 2019 Liten oppdatering: Tibber er bra på, har oppdatert firmware i Pulse uten noen bedring. Hafslund stusser tydeligvis på hva som skjer her hjemme, så de ønsker å komme innom for å se nærmere på problemet. Jaja, tida går...:) Siter
Moskus Skrevet 23. februar 2019 Skrevet 23. februar 2019 ... og alle er sikre på at selve Pulse-enheten fungerer somd en skal? Siter
iceball Skrevet 23. februar 2019 Skrevet 23. februar 2019 Min pulse enhet sliter også. Kan fungere en halv dag eller noe, så stopper den å sende. Lyser fast blått, og fungerer med en gang hvis jeg tar strømmen og kobler på igjen. Skulle få en firmware oppdatering i natt, men får se hvor lenge den fungerer nå. Har Hafslund, på Strømmen. Siter
JohnMartin Skrevet 23. februar 2019 Skrevet 23. februar 2019 Hmm.. Jeg har hatt samme problemer som enkelte her. Fungerer bare en liten stund, og så er det stopp. Siden jeg har måler i K-skap ute, så trodde jeg det var kuldegrader som tok knekken på den. Var -10 til -17 i perioden jeg testet. Tibber sa forøvrig at den skulle tåle kulden, men at de kom med ny firmware i starten på februar som skulle bedre egenskapene i kulde(?). Har ikke vært hjemme å fått testet. Ut ifra postene her, så kan det jo se ut til at problemet ligger en annen plass. Ble antydet at måleren kanskje ikke leverte nok strøm. Når man plugger i måleren, så er det et batteri som lades opp i tror det var 1-2 minutter, før pulse slår seg på. Har tenkt å plassere en batteribank ut i skapet for å sjekke om den varer lengre og om det er strømmen som er problemet. Må bare hjem først.. Siter
mk1 black limited Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Skrevet 23. februar 2019 Har for sikkerhet skyld testet med strøm tilkoblet også, men det virker like dårlig. Det spesielle her er jo at den virket helt fint i nesten to uker, før det ble helt stopp. Ingen data i det hele tatt. @Moskus: Tibber mener Pulse’n virker. Siter
mk1 black limited Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Skrevet 1. mars 2019 (endret) Da var Hafslund på besøk i går, de syntes det var en interessant problemstilling med måleren min. Som de sa, det er helt nytt for dem også, og dette med at det hadde virket fint i 10 dager før det plutselig stoppet var spesielt. De testet først å bytte kabel mellom kommunikasjonsenheten og HAN-pluggen (dvs selve HAN-pluggen egentlig for den sitter fast på ledningen). Dette hjalp ikke - de målte med et multimeter og så etter pulser i spenningen - skulle variere mellom ca 24v og 16v. Kun 24v ble målt. Deretter koblet de fra kommunikasjonsenheten et minutt slik at denne ble strømløs før de koblet den på igjen. DA løste problemet seg. Hadde det ikke gjort det ville de ha byttet hele måleren. I praksis vil dette si at dersom jeg hadde tatt inntakssikringene før måleren hadde jeg kunnet løst problemet selv, men de var takknemlige for at de kunne få oppleve problemstillingen. Men da vet jeg hva jeg kan gjøre om det skulle skje igjen, og de ville gjerne ha beskjed dersom dette skjedde. De kunne også fortelle at av Hafslunds kunder hadde hele 900 abonnenter bedt om å få åpnet HAN-porten, langt mer enn de kanskje 50 de hadde gjettet på forhånd. Endret 1. mars 2019 av mk1 black limited Siter
Moskus Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, mk1 black limited skrev: I praksis vil dette si at dersom jeg hadde tatt inntakssikringene før måleren hadde jeg kunnet løst problemet selv, men de var takknemlige for at de kunne få oppleve problemstillingen. Men da vet jeg hva jeg kan gjøre om det skulle skje igjen, og de ville gjerne ha beskjed dersom dette skjedde. Litt skummelt, dog. Men veldig nyttig lærdom. 2 timer siden, mk1 black limited skrev: De kunne også fortelle at av Hafslunds kunder hadde hele 900 abonnenter bedt om å få åpnet HAN-porten, langt mer enn de kanskje 50 de hadde gjettet på forhånd. Tror Lyse også opplevde at pågangen var vesentlig større enn de hadde forventet. ... og for Lyse er det litt synd for i mange hus har de bare koblet HAN-porten direkte til sin Smartly-gateway... Siter
Norseman Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Venter fremdeles på min. Regner med det er flere som fikk denne mailen nå: Quote Hei, Vi viser til din bestilling av Tibber Pulse. Vi har registrert at du har en strømmåler av typen Aidon. Pulse er utformet basert på nasjonale spesifikasjoner vedrørende HAN-porten, og har også blitt testet mot Aidon da vi gjorde produktet klart for lansering i høst. I løpet av vinteren har Aidon endret software på strømmålerne sine, noe som gjør at strømmåleren kapper strømmen som går via HAN-porten. Det vil si at mange Aidon strømmålere (du ser ikke på utsiden hvilke, dessverre) ikke vil gi stabil strøm til Tibber Pulse. Man må i disse tilfellene bruke USB strømkabel for at Tibber Pulse skal fungere. For de aller fleste er nok ikke dette ønsket og vi jobber nå med å finne en løsning. Per i dag jobber vi parallelt med noen ulike alternativer: Justert hardware tilpasset Aidon sin nye strømbegrensing/avkapping av strøm. Produksjonen av denne hardwaren er startet, men krever nye komponenter, slik at estimert levering på denne er slutten av april. Dialog med Aidon (og kundene deres, som er nettselskapene) for å se om problemet kan løses via en firmwareoppdatering (software). Her er det ikke konkludert enda. På grunn av disse utfordringene vil levering av Tibber Pulse bli utsatt og estimert levering være april. Vi håper at nr 2 lar seg gjøre, men vi tar ingen sjanse på at nettselskapene vi er i kontakt med får raskt gjennomslag hos Aidon, så vi har derfor satt nr 1 i produksjon for å være på den sikre siden. Om det er OK med strømtilførsel via USB på Tibber Pulse kan du få tilsendt dagens versjon. Dette registrer du da her. Vi er lei oss for den lange ventetiden for dere som er påvirket av dette. Hilsen Tibber-teamet v/ Edgeir Siter
ZoRaC Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 53 minutter siden, Norseman skrev: Venter fremdeles på min. Regner med det er flere som fikk denne mailen nå: Jeg har Kaifa, men fikk denne i går: Sitat Vi takker for din bestilling på Tibber Pulse Vi har fått overveldende mange bestillinger, noe som dessverre har resultert i venteliste på produktet. For din bestilling er estimert levering i løpet av mars/april. Vi takker for tålmodigheten og vil sende produktet så snart vi har det i hende Så vi må visst smøre oss med enda mer tålmodighet, uavhengig av typen måler... Siter
GeneralVirus Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Fikk selv denne. Så jeg er kanskje litt foran deg i køen @ZoRaC Quote Vi venter nå på de siste komponentene og etter planen har vi disse hos oss mot slutten av neste uke. Vi trenger da noen dager på å sette alt sammen, men vil sende deg Pulse så raskt vi bare klarer. Vi takker igjen for tålmodigheten! Siter
hr_beach Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 4 hours ago, GeneralVirus said: Fikk selv denne. Så jeg er kanskje litt foran deg i køen @ZoRaC Den fikk jeg også, wohoo?? Siter
eisa01 Skrevet 16. mars 2019 Skrevet 16. mars 2019 Noen nyheter om Tibber Pulse og Aidon/Hafslund? Har ikke lagt til noen bestilling før problemet er fikset, eller de får lagd den nye Siter
mk1 black limited Skrevet 16. mars 2019 Forfatter Skrevet 16. mars 2019 Min Pulse, som sikkert er 1. gen, fungerer helt fint på Aidon uten USB-strøm, det har den gjort siden jeg fikk den (bortsett fra den perioden som er nevnt over, som sikkert ikke var Tibber sin feil). Siter
GeneralVirus Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 Da fikk jeg min Puls i posten idag. Koblet til Kamstrup strømmåler uten problemer sålangt. Ikke hatt behov for ekstern strømforsyning eller noe sånn. Siter
Frank Pedersen Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 Fikk også min Puls i dag og har koblet den til min Kamstrupmåler der HAN-porten allerede er åpnet. Det gikk greit med registreringen av Puls på mobilen. Men nå har mobilen ligget og letet etter Puls i nesten 3 timer, til tross for at det på skjermen står at dette kan ta noen minutter og ikke timer? Siter
ZoRaC Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 25 minutter siden, Frank Pedersen skrev: Fikk også min Puls i dag og har koblet den til min Kamstrupmåler der HAN-porten allerede er åpnet. Det gikk greit med registreringen av Puls på mobilen. Men nå har mobilen ligget og letet etter Puls i nesten 3 timer, til tross for at det på skjermen står at dette kan ta noen minutter og ikke timer? Prøvd med USB-strøm tilkoblet? Siter
Frank Pedersen Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 Prøvd det nå. Det gikk kanskje litt fort, men trodde Kamstrup ga strøm til Puls transmitteren. Lærte at en må gi strøm på oppstarten gjennom USB inntil den har konfigurert seg, da kobler den seg til nettet og etter litt venting kommer forbruket. Da kan en koble fra USB strømmen. Burde vel fulgt med en mer detaljert instruksjon på oppsett og tilkobling. Men det løser seg jo etter litt spørring her og der. Sånn blir det jo gjerne når en ikke er IT ingeniør. Siter
ZoRaC Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 26 minutter siden, Frank Pedersen skrev: Prøvd det nå. Det gikk kanskje litt fort, men trodde Kamstrup ga strøm til Puls transmitteren. Lærte at en må gi strøm på oppstarten gjennom USB inntil den har konfigurert seg, da kobler den seg til nettet og etter litt venting kommer forbruket. Da kan en koble fra USB strømmen. Burde vel fulgt med en mer detaljert instruksjon på oppsett og tilkobling. Men det løser seg jo etter litt spørring her og der. Sånn blir det jo gjerne når en ikke er IT ingeniør. Ja, jeg mener noen sa at de fikk opp beskjed om å gjøre det hvis de valgte Aidon, men ikke Kamstrup/Kaifa. Det var vel noen andre som hadde opplevd samme problem som deg på Kamstrup og funnet ut at det løste seg med å ha USB-strøm under oppsettet og delte info om det her på forumet et sted. Siter
ronnyandre Skrevet 6. mai 2019 Skrevet 6. mai 2019 Mulig litt off topic i denne tråden, men fant ikke egen tråd på Tibber Pulse. Hvilken powerbank er best å bruke med Tibber Pulse for de som har Aidon som ikke gir nok strøm? Jeg har en rimelig fra Clas Ohlson som jeg er vedlig fornøyd med, men den skrur seg av hvis lasten er for lav etter en viss periode. Da faller Pulse ut ganske ofte. Siter
AndreasLie Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Noen som vet hvordan man resetter puls? ( så slipper jeg å google selv ) Har flyttet og når jeg prøver å legge den til i appen på nytt så skjer det ingen ting. Funket fint på Aidon og Hafslund. Når er det kamstrup og Norgesnett Siter
JohnMartin Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 6 hours ago, AndreasLie said: Noen som vet hvordan man resetter puls? ( så slipper jeg å google selv ) Har flyttet og når jeg prøver å legge den til i appen på nytt så skjer det ingen ting. Funket fint på Aidon og Hafslund. Når er det kamstrup og Norgesnett Bare å trykke inn den lille knappen i hullet på siden av Pulse. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.