mk1 black limited Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 Natt til i går sluttet z-net'en på hytta å virke. Har kamera, så jeg ser den står og lyser rødt. Svarer på ping, men får ikke opp webinterfacet. SSH fungerer heller ikke. Homeseer får ikke koblet til. i loggen finner jeg bl.a. Quote "Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect" Den er litt kryptisk, men siden webinterfacet ikke svarer heller antar jeg det er sd-kortet som har feilet? Hvis ingen har noen gulltips så ser det ut til at det blir en ikke planlagt hyttetur siden varmen selvfølgelig styres av Homeseer. Lager ferdig et nytt kort med image lastet ned fra Homeseer (det _er_ micro sd, right?). Siter
Moskus Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 12 minutter siden, mk1 black limited skrev: Den er litt kryptisk, men siden webinterfacet ikke svarer heller antar jeg det er sd-kortet som har feilet? Ja, det høres vel ikke direkte usannsynlig ut dessverre... 13 minutter siden, mk1 black limited skrev: (det _er_ micro sd, right?). Ja, det er en Raspberry Pi 2 inni boksen. Siter
mk1 black limited Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Skrevet 20. februar 2019 Pi 2 har vel ikke microsd, bare vanlig SD-kort? Eller er det Pi rev A/B (1?)? Siter
Moskus Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 8 minutter siden, mk1 black limited skrev: Pi 2 har vel ikke microsd, bare vanlig SD-kort? Eller er det Pi rev A/B (1?)? Pi 2 har MicroSD. ... men nå ble jeg usikker. Ganske sikker på at Z-NET er en Pi2, det stikker jo ikke noe vanlig SD-kort ut på siden. Uansett er det vel bare å lage et microSD og ta med seg en adapter. Siter
mk1 black limited Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Skrevet 20. februar 2019 Stemmer nok det du sier, de med vanlig sdkort stikker jo langt ut, og det gjør det ikke på z-net Siter
Petter Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Har noe av det samme problemet. Den går bra i noen uker etter restart for så å slutte og svare på WEB og HSTouch fra mobilen. Alle eventene ser ut til å virke normalt. Noen som har en ide om hva det kan være som er problemet? Siter
Moskus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Da trenger vi mer informasjon, for denne tråden handlet om Z-NET, som er en Z-wave kontroller. Kanskje det til og med burde være en egen tråd... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.