runewa Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg har 4 stk Roller Shutter 2 som styrer hver sin utvendige solskjerm. Som en backup-løsning i tilfelle serveren tar kvelden ønsker jeg å assosiere en Dimmer 2, evt. en Relay Switch, med disse. Er det noen som har gjort noe tilsvarende og kan dele oppsettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strips Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Hei, Dette vil variere mellom forskjellige kontrollere. Hvilken kontroller har du? Det du må finne ut er hvilken gruppe Dimmer 2 eller Relay Switch har som kan sende til Roller Shutter. Her må du se hva slags kommando Roller Shutter kan motta. Får ikke sjekket noe mer nå men jeg har en heatit push putton 8 som jeg måtte kjøre via event i Homeseer. Husker ikke hvorfor jeg ikke fikk til assosiasjon på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Vet ikke om den skal motta "BASIC command class" (on/off) eller "MULTILEVEL command class" (dim). Du får nesten bare prøve begge (en av gangen) og se hvilken av dem som fungerer. Så vidt jeg vet, så støtter ikke "roller shutter" å inkluderes "secure", bare "non-secure". Da må du ha dimmeren lagt til "non-secure" også (eller endre parameter 27 på dimmeren til 0). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runewa Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 4 hours ago, strips said: Dette vil variere mellom forskjellige kontrollere. Hvilken kontroller har du? Det burde jeg selvsagt ha opplyst om; HomeSeer. 3 hours ago, ZoRaC said: Vet ikke om den skal motta "BASIC command class" (on/off) eller "MULTILEVEL command class" (dim). Du får nesten bare prøve begge (en av gangen) og se hvilken av dem som fungerer. Forsøkte med både Gruppe 2 og Gruppe 3 på Dimmer 2 i går, uten hell. 3 hours ago, ZoRaC said: Så vidt jeg vet, så støtter ikke "roller shutter" å inkluderes "secure", bare "non-secure". Da må du ha dimmeren lagt til "non-secure" også (eller endre parameter 27 på dimmeren til 0). Ah, selvsagt! Dimmeren er inkludert secure, og Roller Shutteren er helt riktig inkludert non-secure. Endret parameter 27 til 0 på dimmeren, la til Gruppe 2 og voilà! Takk for hjelpen! (Nå ble kjerringa fornøyd ?) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strips Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 mulig det er problemet med Heatit-bryteren og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.