Husmann Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Smånaiv (og fersk på dette) som jeg er, kjøpte jeg nylig en Develco Motion Sensor Mini hos Elektroimportøren (link). Det er en Zigbee-sensor. Den er liten og kjekk å plassere, og har temperatursensor og lyssensor i tillegg til bevegelsessensor. Men... Jeg får ikke lagt den til noe sted (deConz/Jowihue). Antar dette er en av enhetene som ikke er mulig å få til på Homeseer enda? Konklusjonen er vel at jeg heller skulle kjøpte den langt rimeligere Philips Hue-sensoren som gjør akkurat det samme, er omtrent same størrelsen og fungerer i Homeseer. Jaja. Man lærer av alt.. Hvis noen vet noe jeg kan bruke denne til så gi gjerne en lyd. Hvis ikke så håper jeg på å få returnert den. Siter
ZoRaC Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Har du spurt på deCONZ-sidene på GitHub? De pleier som regel å legge til støtte for nye enheter på et par dager. Se: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/wiki/Request-Device-Support Når det lagt til støtte i deCONZ så tror jeg JowiHue støtter den automatisk. Siter
Husmann Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Skrevet 21. februar 2019 Takk for tips! Skal gjøre et ærlig forsøk på å legge inn en request. ? Siter
baronKanon Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 På 21.2.2019 den 20.16, Husmann skrev: Takk for tips! Skal gjøre et ærlig forsøk på å legge inn en request. ? Vet du hvordan dette gikk? Jeg kjøpte en på Elkjip for et par dager siden, og den finner tilsynelatene ikke enheten... Siter
Husmann Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 Tja... Jeg mener jeg la inn en request, men jeg/de kom aldri helt i mål med dette. (Med mindre det har skjedd etter jeg forlot denne sensoren). Jeg løste det på den enkleste (feigeste?) måten: Levert den inn igjen, fikk pengene tilbake og kjøpte Philips sin bevegelsessensor i stedet. Har flere av disse og er godt fornøyd med dem. Relativt rimelige er de også. Siter
baronKanon Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, Husmann skrev: Tja... Jeg mener jeg la inn en request, men jeg/de kom aldri helt i mål med dette. (Med mindre det har skjedd etter jeg forlot denne sensoren). Jeg løste det på den enkleste (feigeste?) måten: Levert den inn igjen, fikk pengene tilbake og kjøpte Philips sin bevegelsessensor i stedet. Har flere av disse og er godt fornøyd med dem. Relativt rimelige er de også. Ser ut til at jeg også vil gjøre det samme... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.