Truls Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Hei Har en z-relay som står og styrer en vifte, og har temp-sensor koblet til seg. Fungerer fint, i 1-2 dager, og så slutter den å oppdatere temperatur, og melder ikke tilbake relé-status. Noen ganger holder det med en power-cycle, andre ganger må jeg nullstille den og inkludere på nytt. Prøver jeg «Rescan» fremstår det fra loggen som at den er «online» og svarer, men ingen resultat på målinger eller relé-status. Noen tips, er litt arbeidskrevende å resette den 3 ganger i uka... Truls Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Hør med HeatIt? Det er jo ingen andre grunner til at det skal være slik enn at det er noe med Z-Relay (enten i tilkobling eller i selve enheten) som er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Som fersk Homeseer bruker så lurte jeg på om det kunne være noe annet jeg hadde oversett, men sa går jeg for at det er feil på enheten. TrulsSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Det første du skal sjekke er hva assosiasjonene er når den blir inkludert. Neste gang den feiler, så sjekker du assosiasjonene en gang til. Hvis de er forskjellige, så blir de overstyrt av en eller annen grunn (og det skal de ikke). Hvis de er like, så er det nok ganske sikkert selve releet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Liten oppdatering. Fikk ny FW fra Heatit, fra 0.8 til 0.12, og nå har den gått uten trøbbel i 10 dager. Satser på det fortsetter slik...[emoji4]TASent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 10 timer siden, Truls skrev: Fikk ny FW fra Heatit, fra 0.8 til 0.12, og nå har den gått uten trøbbel i 10 dager. Satser på det fortsetter slik... Supert! Fikser den problemet med at kun 7 av 10 utganger er tilgjengelige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Det er z-water som du tenker på, svaret på denne er at siste FW til den ikle fikser problemet. Når jeg snakket med den for noen mnd siden, så sa de at de skulle sende en z-water til Homeseer for å få de til å utvikle støtte for den. Men er z-relay jeg fikk FW til i denne tråden. TrulsSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Ah, ja, det er jeg som blander, beklager. Da skal jeg heller høre med HS om de har fått noe fra HeatIt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Ja hadde vært greit med full støtte for den. Har en plan om å bruke de analoge inngangene også for å ha kontroll på div temperaturer, men når jeg inkluderer z-water får jeg bare feil på de multi-devicene. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Noen som vet om denne har fått full støtte i HS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 HeiEtter oppgradering til HS4 fungerte den igjen (uoppfordret) i flere uker, men nå er den tilbake på gamle tomter igjen, med driftstilskudd på 1->noen dager før den ikke responderer lenger. Har ett termostat-script som som styrer den, og har satt det til å gå maks hver 15 min, for å begrense antall on/off. I tilfelle det skulle ha noen effekt, noe det ikke har. Noen andre som erfarer det samme?Jeg har byttet Z-relay med ny, men samme problem fortsatt, så neppe HW. Noen andre med erfaring fra denne på HS eller andre systemer? Kan det være plugin i HS som skaper problem? Har testet både de i beta og ikke, uten noe endring. Inkludert den både un-secure og S2. TrulsSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenvp Skrevet 20. mai 2021 Del Skrevet 20. mai 2021 Litt off topic: Er det noen av dere som har 0.12 firmwaren liggende og kan laste den opp i tråden her? Heatit sin supportside inneholder ikke lengre nedlastbar firmware og selv om jeg tar kontakt med support vil de ikke gi ut 0.12. Nesten som om vi burde lage et firmware arkiv her på forumet - i allefall for heatit produkter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrkaasa Skrevet 1. september 2021 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg har et rele med 0.12 firmware, lagt inn i Home Assistant. Hadde liknende problem som trådstarter, at den ikke oppdaterte verdier for effekt/temperatur. Min løsning ble å kjøre "zwave_js.refresh_value", for disse 2 verdiene syklisk hvert 30 sec i en automasjon. Ser også at andre sliter med å få nøyaktig effektutregning. Hos meg leser den av 35% for høy effekt på berederen.. "løste" dette med å stille ned "voltage"-parameter til 170V. Da stemmer det tålig for den lasten jeg har, og er jo langt fra sikkert det skalerer med andre laster. Merk at effekt-parameteren må være satt til 0W, ellers vil den bruke det tallet istedenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Noen som har fått til dette z-relay? Første eg fikk gikk ikke og inkludere og det nye eg har fått no er det en dirrelyd i og det slutter og respondere som beskrevet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 21. november 2021 Forfatter Del Skrevet 21. november 2021 Jeg har gitt det opp på HS iallefall... Har testet 2 forskjellige...de slitter alle å respondere etter noen uker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenvp Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg lagde en support-sak hos produsent, fikk beskjed om å bytte den der jeg kjøpte den. Fikk ny og den har fungert siden (HS4). Legg dog merke til at i nyere HW modeller er den innebygde strømmåleren ubrukelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) Ja no har eg allerede fått ny en gang. Hadde du dirrelyd når rele var av? Espenvp? Endret 21. november 2021 av Sbruar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenvp Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) 17 hours ago, Sbruar said: Ja no har eg allerede fått ny en gang. Hadde du dirrelyd når rele var av? Espenvp? Jepp, brukte den til å styre VVB. Etter noen ganger ble den stående i av-posisjon og ble stående å summe/dirre. Måtte ta strømmen på den, så fungerte den i noen dager til, men totalt ubrukelig når det plutselig var tomt for varmtvann. Fikk ny fra elektroimportøren (hvor jeg kjøpte den) - dette er en nyere HW-modell og har siste FW. Den fungerer utmerket om du ser vekk fra den innebygde strømmåleren. Endret 22. november 2021 av espenvp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 No fikk eg en fw og prøve, men eg tenker det er tryggest med enda en ny boks med nyeste hw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenvp Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 38 minutes ago, Sbruar said: No fikk eg en fw og prøve, men eg tenker det er tryggest med enda en ny boks med nyeste hw Hvilken FW fikk du? Fra produsent? Jeg har: Firmware: 0.12 Hardware: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) Nye er 2.1 Endret 22. november 2021 av Sbruar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenvp Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 3 hours ago, Sbruar said: Nye er 2.1 Fikk du release notes på denne? Kan du laste den opp her i tråden som et vedleg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) Det er lagt inn et parameter hvor du kan velge relestatus etter strømbrudd. Så kan du slå av og på rele med inkluderingsknappen. Nå inkluderer du med tre trykk på knappen Det er lagt inn dette parameteret. This parameter determines if the device will return to state prior to the power failure after power is restored. Available settings: 0 – the device does not save the state prior to the power failure and returns to „off” position 1 – the device restores its state prior to the power failure Default setting: 1 Parameter size: 1 [byte]zrelay_EU_2_01b3.otz Endret 22. november 2021 av Sbruar 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristianml Skrevet 23. november 2021 Del Skrevet 23. november 2021 Sbruar skrev (På 22.11.2021 den 12.58): Det er lagt inn dette parameteret. This parameter determines if the device will return to state prior to the power failure after power is restored. Available settings: 0 – the device does not save the state prior to the power failure and returns to „off” position 1 – the device restores its state prior to the power failure Default setting: 1 Parameter size: 1 [byte] zrelay_EU_2_01b3.otz 263 kB · 1 Last ned Kan du også opplyse om nummeret på dette parameteret? Takk for firmware. Meget nyttig at releet husker sin tilstand ved strømbrudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 23. november 2021 Del Skrevet 23. november 2021 Parameter 19 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.