Ares Skrevet 23. februar 2019 Skrevet 23. februar 2019 Sliter med en Multisensor 6 som periodevis rapporterer om bevegelse flere ganger i timen på ett bad uten at der er bevegelse. Kan være helt fint i noen dager, før det plutselig er påan igjen. Mistenkte en stund at den detekterte bevegsele gjennom vinduet fra trær dersom det blåste ute, men slik den står nå så er det ikke mulig. Likevel rapporterer den om bevegelse. Kan det være andre ting som forstyrrer? Har forsøkt å justere sensitiviteten uten at det har hjulpet. Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 På 23.2.2019 den 19.27, Ares skrev: Har forsøkt å justere sensitiviteten uten at det har hjulpet. Rapporterer den fremdeles bevegelse på laveste innstilling? Jeg får knapt til å trigge den med så lav følsomhet. Den rapporterer ikke tilfeldigvis bevegelse når varmen slår seg av eller på? Siter
HSv Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Kan det være at den reagerer på lys/skygge - som i sterk sol/overskyet? Siter
bjornepappa Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Har den varmekilder i synsfeltet? Hugs at det er bevegelse i IR-lys / varmestråling den ser etter. Siter
Ares Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Skrevet 25. februar 2019 Den stod som sagt på ett bad, og av varmekilder der så er det kun varme i gulv. Og ja; den rapporterte fortsatt hyppig selv med parameter 4 på level 1. Utålmodig som jeg er, så byttet jeg den ut med en annen multisensor jeg har - bare for å se om den oppførte seg likt. Den har nå stått i ett døgn uten antydning til falsk deteksjon av bevegelse. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.