Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer nå en ny Kinect fra Microsoft i løpet av året, med støtte for både Linux og Windows. Flere Kinecter kan også kobles sammen for å hindre dødsoner.

https://www.theverge.com/2019/2/24/18237244/microsoft-azure-kinect-developer-kit-price-release-date-mwc-2019

https://azure.microsoft.com/en-us/services/kinect-dk/

En av hovedfunksjonene ser ut til å være en skjelettmodell som er tilgjengelig via et API.

Hvis man bruker den mot cloud kan man også få ansikts og talegjengjennom. Den burde altså kunne scanne rommet den står i, identifisere personene i rommet og hva slags bevegelser de gjør. 

Ser det har vært noen forsøk på å integrere den gamle kinecten mot dimming av lys og lignende, men ut fra demovideoer man kan finne på youtube, ser det ikke ut til at den eksisterende Kinecten er bra nok til at dette funker noe særlig, men kanskje blir den nye det?

Jeg tenker det burde vel gå an å bruke dette systemet til å lage ting som virtuelle lysbrukere. Det burde la seg gjøre å få Kinecten til å scanne rommet slik at den kan vite hvor langt du er fra alle lyspærer eller andre enheter. Deretter kunne for eksempel en dreiebevegelse med hånden dimme den nærmeste lyspæren eller man kunne laget noe slik at å dreie åpen hånd dimmet gruppen av lys tilkoblet nærmeste lyspære mens lukket hånd dimmer kun den nærmeste lyspæren.

Kan denne bli nyttig til smarthus styring?

Skrevet
23 minutter siden, taktoktik skrev:

Kan denne bli nyttig til smarthus styring?

Ja, det håper jeg. Denne gleder jeg meg til! 

Var litt skuffet over prisen på HoloLens 2, hadde håpet de senket den ned til noe mer spiselig. Men $3500 er fremdeles litt i overkant.

Men denne var en overraskelse. Kinect er stilig og kult (og kan integreres i HomeSeer med egen plugin), men den er laget for at en bruker skal stå foran en TV. Denne blir nok en del hakk bedre, samt at sensor/kamera-teknologien har kommet enda noen år fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.