Andreaz Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hei,Skal få installert Z-wave brytere på utelys og lys i garasjen.Utelys er sparepærer og LED E27 pærer etter hvert som sparepærene slukker Taklys garasje er LED rør fra Biltema. Hvilken switch/relé anbefales det å velge?Leser om noen som brennes/låses fast pga LED lys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 17 minutter siden, Andreaz skrev: Leser om noen som brennes/låses fast pga LED lys? Iallfall med lysstoffrør skjer dette. LED burde være OK, men kanskje LED-rør også har høy startspenning? Hvis det er lyspærer du har, så kan disse brukes. Du må altså ha to-polt brudd et sted. Dette får du i Z-wave format: https://www.tronika.no/en/zwave-appliance-control/71-switch-2-pol-507601.html eller du kan legge inn en manuell to-polet bryter, å koble en Fibaro Switch før eller etter denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 Takk for tips om den to-polet switchen. Tror jeg da endelig kan fjerne knappen til utelys som alle kommer borti i gangen I garasjen har jeg eget skap og kurs til utelys, så tenkte å sette in EuFIX som Intin selger. Kan jeg da klare meg med en stk Double switch da, så lenge det er to-polet brudd foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 26 minutter siden, Andreaz skrev: Kan jeg da klare meg med en stk Double switch da, så lenge det er to-polet brudd foran? Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem. Bare finn en elektriker som går god for det, så ordner det seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Kan foreslå Fibaro dimmer 2 styrt av 2+1 bryter med impulsfjær på 1p-delen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Elektrikeren jeg har i huset/på byggeplass anbefalte å legge Fibaro switch'en før det to-polete bruddet, da switchen fremdeles vil snakke med nettverket selv om du har skrudd av bryteren. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.