OlavT Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Er på jakt etter en utendørs Z-Wave bevegelsessensor, men finner lite å få kjøpt? Noen som har noe å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSv Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Aeotec Multisensor 6 har fungert bra for min del i noen år, men det er litt hensyn å ta. Det er en stor fordel om du greier å unngå å ha de på batteri, iallefall om de står et sted hvor det er mye bevegelse. De kan ikke stå ute i vær og vind. Den ene min står oppunder taket i et vindfang, den andre står oppe under en terrasse, og det fungerer fint. Men de tåler ikke vann rett på, så da jeg skulle høytrykkspyle huset så tok den ene kvelden. Begge gangene... Unngå at de står med sol direkte på. Jeg har mistanke om at direkte sol har tatt knekken på en slik at den ikke detekterer bevegelse lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Everspring har en god en, sies det: https://www.tronika.no/en/zwave-security/1062-outdoor-pir-detector-sp816.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Nexa/Everspring er IP44 så den skal tåle å stå ute i regnet men tåler ikke spyling. Funker veldig godt men bruker jo batteri da. Har satt opp flere av disse i tillegg til Aeotec Multisensor 6 da bevegelsessensoren i Aeotec er lite imponerende... Aeotec er IP20 og liker seg derfor ikke ute i regnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Hvis den nye utesensoren til Philips Hue er like god som innendørssensoren deres vil jeg sterkt anbefale den. Men det er jo Zigbee da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.