arneolav Skrevet 23. januar 2020 Skrevet 23. januar 2020 48 minutter siden, ZoRaC skrev: Nja, de blir ikke nødvendigvis factory resatt, bare ekskludert slik at de kan inkluderes igjen. Noen enheter tar factory reset ved exclude, men tror ikke det gjelder alle. Gjentar huskereglen: 1. Ekskluder 2. Fab. resett 3. Inkluder Enkelt og greitt. Ingen vits i å prøve å ta "snarveier", blir nesten alltid trøbbel! Siter
ZoRaC Skrevet 23. januar 2020 Skrevet 23. januar 2020 10 minutter siden, arneolav skrev: 2. Fab. resett Kommer an på hvorfor man gjør det - jeg har vel nesten aldri fabrikknullstilt noe som helst, men exclude/include har jeg hatt behov for. Siter
arneolav Skrevet 23. januar 2020 Skrevet 23. januar 2020 6 minutter siden, ZoRaC skrev: Kommer an på hvorfor man gjør det - jeg har vel nesten aldri fabrikknullstilt noe som helst, Dette var jo i forbindelse med fab.resett. Det framgår av teksten ovenfor. .... Har heller aldri hatt behov for det på noen av mine andre ca 50 zwave-enheter. Men ja, exclude/include har forekommet. Helst når ny include ikke har fungert eller stoppet opp. Det kan skje når avstanden blir litt stor. Siter
slippern Skrevet 6. august 2020 Skrevet 6. august 2020 Har to termostater, og de oppdages ulikt.. Begge har 3.6 firmwaren. Nr 1: Nr 2: Siter
slippern Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Ekskludert og reinkluderte nr 2, og da ble den rett 🙂 1 Siter
ricmik Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 Er det noen av dere som har en fungerende konfigurasjon for TRM2fx til OpenZwave 1.6? Den som kommer med OpenZwave 1.6 har dette problemet med at temperatur-sensoren vises som en egen instans, og at HA bruker feil temperatursensor. @Dennis87 kanskje? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.