TMB Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 (endret) Jeg har et par enheter som har støtte for OTA FW-oppdatering. En HeatIt Z-TRM2fx og en Fibaro Wall Plug 2 (FGWPF-102-ZW5) Jeg finner ingen informasjon på nettsiden til noen av produsentene hvordan jeg faktisk oppdaterer disse. Noe som er litt merkelig? Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Hvilken software bruker man, og hvor finner man selve FW-filene hen? Hvordan leser jeg av hvilken versjon de har i dag? Begge disse er koblet til min Tellstick ZNet Lite V2. Endret 2. mars 2019 av TMB Siter
GeneralVirus Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 Fibaro kan kun ota oppdateres via Fibaro Home center. Er vell ikke kommer noe update til TRM2fx enda. Siter
TMB Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Skrevet 4. mars 2019 GeneralVirus skrev (På 2.3.2019 den 21.14): Fibaro kan kun ota oppdateres via Fibaro Home center. Ekspander Seriøst? Det var da merkelig. Så kunder som kjøper produktene deres skal ikke kunne oppdatere de fordi de velger en annen gateway enn deres egen? Skulle nesten tro det var Apple... Siter
SveinHa Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 HomeSeer Pro kan oppdatere OTA men en er avhengig av at enhetens produsent frigir filen med ny firmware og det er nok der det stopper. Min erfaring med Fibaro OTA oppdatering er at det SER veldig fint og flott ut men virker sjelden, må gjerne gjøre 10 forsøk før suksess. Har dog ingenting å sammenligne med... Siter
Moskus Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 TMB skrev (På 4.3.2019 den 11.31): Seriøst? Det var da merkelig. Så kunder som kjøper produktene deres skal ikke kunne oppdatere de fordi de velger en annen gateway enn deres egen? Ekspander Det er dessverre ikke merkelig. Men det er jævla tåpelig! Siter
TMB Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Skrevet 4. mars 2019 Moskus skrev (På 4.3.2019 den 13.02): Det er dessverre ikke merkelig. Men det er jævla tåpelig! Ekspander Dårlig kundebehandling synes jeg. Det burde jo stå når man kjøper den også. Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 TMB skrev (På 4.3.2019 den 15.23): Dårlig kundebehandling synes jeg. Det burde jo stå når man kjøper den også. Ekspander Du kan jo ta det opp med dem, som vi andre har gjort. Ikke at du kommer noen vei, men de kan iallfall ikke si at "kunder ikke opplever det som et problem"... 1 Siter
Garegaupa Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 Eg sendte akkurat ei melding til Fibaro om dette på Facebook. Eg fekk svar som forventa, men nytta då høvet til å "skjemme" dei noko og be dei om å gjere noko med dette i framtida. Viss mange nok gjer dette så kan det nok hende at dei snur på flisa etter kvart. Det er synd at ein ikkje skal kunne bruke denne mogelegheita for oppdatering av di enkelte produsentar skal sitje på kvar sin haug og berre promotere sitt eige... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.