henrikaa Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 (endret) Jeg vurderer å bytte ut panelovnene mine. Er det noen panelovner der ute som er kompatible med Telldus live (og da kanskje z-wave)? Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kan benytte tempsensor/veggplugg, men tenkte å sjekke om det finnes noen bedre alternativer. Endret 5. mars 2019 av henrikaa Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, henrikaa skrev: sjekke om det finnes noen bedre alternativer. Ikke i rent Z-wave-format, nei. Dessverre. Siter
henrikaa Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Skrevet 5. mars 2019 Ok. Takk for svar. Da trenger jeg ikke lete etter det. Er det Mill som gjelder ellers? Jeg ønsker å kunne sette opp via app (og gjerne web) Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 Jeg hadde valgt en plugin-modul og en panelovn med "dum" termostat som ikke nullstilte seg når man skrur av strømmen. Siter
TMB Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 3 timer siden, Moskus skrev: Jeg hadde valgt en plugin-modul og en panelovn med "dum" termostat som ikke nullstilte seg når man skrur av strømmen. Hvorfor ha en plugin-modul når ovnen har termostat egentlig? Den vil jo gjøre "alt selv"? Siter
HSv Skrevet 6. mars 2019 Skrevet 6. mars 2019 Poenget er at du kan overstyre alt. Du kan enkelt få nattsenking, skru den av når du skal på ferie, samkjøre med andre varmekilder etc. Du kan også bruke hvilken som helst temperatursensor til å styre den, ikke bare en som sitter inne i selve ovnen. Og så er det jo dyrere, mer som kan gå åt skogen - og mye mer gøy Siter
Moskus Skrevet 6. mars 2019 Skrevet 6. mars 2019 16 timer siden, TMB skrev: Hvorfor ha en plugin-modul når ovnen har termostat egentlig? Fordi jeg ikke kan velge en ovn uten termostat, heia EU. Men jeg kan sette termostaten på 35 grader, slik at den i praksis alltid er på. Så er det bare å få smarthuset til å styre den. Siter
Actibus Skrevet 6. mars 2019 Skrevet 6. mars 2019 Termostaten i ovnen vil også alltid til en viss grad bli påvirket av varmen fra ovnen og med en ekstern sensor plassert et annet sted får man bedre regulering. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.