Xytron Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 (endret) Prøver å få til autolysstyring basert på bevegelse i rommet eller ikke. Men fungerer dårlig. Lyset går på ved bevegelse, og så har jeg satt på en timer som skal slå av lyset etter 30 min. Problemet er at hvis man går ut og inn av rommet så restarter ikke timeren, og lyset går plutselig av. Hvordan gjør folket dette med smart lysstyring? Endret 20. mars 2019 av Xytron 1 Siter
ZoRaC Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 Du kan løse dette med ett event og uten timer. Du kan også droppe «after 00.01» - after/before refererer alltid til midnatt, så det holder med «before 20.00». Dropp første event og bruk event nr 2: Then cancel a delayed device action taklys then set taklys to 50% then set taklys to off after a delay of 30 min Det bør holde. 1 Siter
HSv Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 Enig med alt @ZoRaC skriver, og i tillegg kan nevnes at du bør sette timeout-parameteren på bevegelsessensoren din til en lav verdi. Jeg bruker 20 sek, men jeg ser en del andre setter den så lavt som mulig - kanskje 10 sek. Siter
Armas Skrevet 20. mars 2019 Skrevet 20. mars 2019 Men om du ønsker å gjøre det slik som du har satt opp: Du trenger ett event som restarter timeren hver gang sensoren oppdager bevegelse. Du har antageligvis ett event som starter timeren? Hvordan ser dette ut? Siter
Xytron Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Skrevet 20. mars 2019 Okay. Da prøver jeg som foreslått her. Slik? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.