Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har erfaring med denne

https://www.sedevices.no/brytere/multihjul

Norskutviklet og greier! Kan styre enten lys eller fungere som en termostat med en stepoint. Jeg har snakket med produsenten i dag, og den leveres med ulike "bakstykker" med ulik funksjonalitet (som også inkluderer 12v strømforsyning til fronthjulet).

https://www.sedevices.no/produkter

* Rele (enpolet)

* Rele (topolet)

* 300W 240v Dimmer

* 1-10v Dimmer

* osv

Flere enheter kan assosieres og dermed også styres.

Finnes ingen forhandlere foreløpig, de selger rett fra egen virksomhet via epost :)

Prisen er ganske stiv da. Veiledene for multihjulet (1890,-) og f.eks. dimmermodulen (815,-).

Endret av paalkr
Skrevet (endret)

Kan se ut som om dette er et distribusjonsselskap eid 100% av Smartly AS, og det ser ut som om de selger Smartly sin(?) egenutviklede teknologi, som de markedsfører mot boligselskap og bedrifter? Det er jo i så fall betryggende, iom at Smartly faktisk har omsatt for noen millioner de siste par årene så da er det vel prøvd ut en del i bedriftsmarkedet.

Dimmermodulen virker ikke helt gærnt priset; litt mer enn Fibaro Dimmer2, men den er faktisk ratet for 16A og ser ikke ut som om den krever noen Bypasskomponent for LED-lamper(?). Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

Foreløpig bruker jeg bare Trådfri (en Athom Homey er på vei i posten), så jeg aner ikke hvor brukervennlig det ville vært å sette opp dette systemet da. Bruksanvisningen ser ut til å være skrevet i Word, så jeg antar dette ikke er så veldig lurt å starte ut med...

Endret av BonsaiBilly
La til noen lenker
Skrevet
19 timer siden, paalkr skrev:

Noen som har erfaring med denne

https://www.sedevices.no/brytere/multihjul

Det er, som @BonsaiBilly påpeker, Smartly sitt multihjul. Den har vært på markedet ganske lenge, den er fryktelig dyr, og det kan stilles spørsmål med Z-wave-implementasjonen. Vi vet rett og slett ikke nok om den.

13 timer siden, BonsaiBilly skrev:

Dimmermodulen virker ikke helt gærnt priset; litt mer enn Fibaro Dimmer2, men den er faktisk ratet for 16A og ser ikke ut som om den krever noen Bypasskomponent for LED-lamper(?). Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

Jo, men du må ha hjulet foran for at den skal virke, visstnok. 

13 timer siden, BonsaiBilly skrev:

Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

Det så ikke slik ut...

Skrevet

Jeg snakket med Smartly her om dagen om produktet. De benytter det selv i egen boligprosjekter der enten borettslag eller enkeltpersoner ønsker smarthusopsjon. I følge dem selv var produktet godt testet og i bruk i mange prosjekter, men de kan jo ikke si noe annet ;) Prisen derimot fremstår som helsprø. Jeg tror jeg venter på z-dim fra Thermo-floor ;)

Skrevet
På 22.3.2019 den 22.16, paalkr skrev:

Prisen derimot fremstår som helsprø.

Det er jo et Smartly-produkt. Der er prisene egentlig bare helsprø. Første gangs oppsett, månedlig kostnad, og totalt antall millioner selskapet er i minus...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.