aleks Skrevet 28. mars 2019 Skrevet 28. mars 2019 Tar Zwave kvelden sjal min end s være koblet. Sier minimum 3 i manualen og ikke en ansolutt grense. har en 6 hadde jeg meshet hver andre da får en uansett en redundans i opplegget med to separate lokale mesh Siter
strips Skrevet 28. mars 2019 Skrevet 28. mars 2019 4 hours ago, aleks said: Tar Zwave kvelden sjal min end s være koblet. Sier minimum 3 i manualen og ikke en ansolutt grense. har en 6 hadde jeg meshet hver andre da får en uansett en redundans i opplegget med to separate lokale mesh At du opprettet to separate z-wave-nett? Siter
aleks Skrevet 28. mars 2019 Skrevet 28. mars 2019 1 hour ago, strips said: At du opprettet to separate z-wave-nett? Mja. Hvis vi skal forholde oss til anbefalingene med 3 maks i serie så vil oppsettet for 6 være røyk 1-3 koblet i mesh med hverandre uavhengig av zwave-nettverk røyk 4-6 koblet i mesh med hverandre uavhengig av zwave-nettverk røyk 1-6 koblet til primært zwave nettverk og sette assosaiasjoner på røyk 1-6 HVIS det er mulig med 6 i serie kan de to første stegene gå sammen, men ihht anbefaling er det slik de anbefaler det. Dvs 3 og 3 varslere vil slå ut uavhengig av strøm og zwave-nettverk, men hvis zwave er oppe vil alle ringe (går strømmen ned vil først 3 starte, så de neste 3 starte når en av dem oppdager noe), dermed kan det være smart å ha annen hver røykvarsler koblet sammen. Siter
bjornepappa Skrevet 25. august 2019 Skrevet 25. august 2019 Gammal tråd, men her er eit tips utanfor z-wave: Vi har KD101 i alle rom utanom bad. Billige og enkle, samtlige er seriekopla og det fungerer 100% som det skal. Desse blir detektert i Homeseer via RFXtrx433 ved alarm, men systemet anar ikkje kven av dei som har løyst ut. Det er mindre viktig i mindre auge. Varsel til mobil samt avskruing av kaffitraktar, Vv-tank, sentralstøvsuger, juletrelys og andre potensielle brannkilder fungerer så lenge HS er oppe, seriekopling fungerer alltid. 1 Siter
Guahtdim Skrevet 25. august 2019 Skrevet 25. august 2019 Mine neste varslere må være slik at jeg lett kan finne ut hvilken som har startet. Cavius ser ut til å være nærmest det jeg ønsker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.