Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Får denne meldingen ca 50% av gangene jeg ønsker å sette thermofloor sin termostat til en annen mode. 

Noen som har forslag til utbedring eller grunn til dette? 

Har bare en termostat i oppsettet og HS pcn står ikke langt unna termostaten. 

Feilmeldingen fører til at temostaten ikke går i nattseking eller tilbake til normal mode, men det skjer ca bare 50% av gangene. 

Nattsekking aktiveres kl 1800 og termostaten går tilbake til "dag" mode kl 0600. 

Kan en evn firmware update fikse dette? 

image.thumb.png.83946493286a668a9924cc305a09681e.png

Axel 

Skrevet
21 minutter siden, ZoRaC skrev:

Har du Pro eller Z-seer lisens? Da kan du ta en test av kommunikasjonen med den. 

Inkludert secure eller nonsecure?

Hei 

Inkludert nonsecure. 

Har ikke Pro eller z-seer desverre. 

Skrevet (endret)

image.thumb.png.451ce2e0bdcffafe063fcf0dd13c7076.png

Dette er node info. 

Lurer litt på polling interval på child devicene. Kan det skrues av? 

Endret av axling
Skrevet
18 minutter siden, axling skrev:

image.thumb.png.451ce2e0bdcffafe063fcf0dd13c7076.png

Dette er node info. 

Lurer litt på polling interval på child devicene. Kan det skrues av? 

Oi, polling på 2 sekunder! :o 

Det kan nok være noe av årsaken til problemet. Slå av polling av noder som går på strøm. Batteridrevne kan man polle batteristatus på en gang i døgnet (vet ikke helt hvorfor, for batterinoder skal jo egentlig ikke respondere på polling, men jeg har lært at man skal gjøre det slik...). 

Skrevet
46 minutter siden, axling skrev:

image.png

My eyes!! ?

Men seriøst: Ja, dette er nok et problem. Man får ikke bedre data av å spørre oftere. Er temperaturen 22,3 grader så er den fremdeles 22,3 grader om 2 sekunder. Sannsynligvis om 2 minutter også.

Skrevet
3 minutter siden, Moskus skrev:

My eyes!! ?

Men seriøst: Ja, dette er nok et problem. Man får ikke bedre data av å spørre oftere. Er temperaturen 22,3 grader så er den fremdeles 22,3 grader om 2 sekunder. Sannsynligvis om 2 minutter også.

?Hehe. Det er skruddd av nå for å si det sånn. Håper det fikser problemet. 

Skrevet

Hvis det ikke gjør, så har jeg et oppfølgingsspørmål relatert til dette:

image.png

Hvor stort nettverk har du?

Hvis du har et lite nettverk må du gjerne optimalisere nettverket. Hvis du har et stort nettverk (>40-50 noder) så skal du helst ikke optimalisere nettverket.

Skrevet
19 minutter siden, Moskus skrev:

Hvis det ikke gjør, så har jeg et oppfølgingsspørmål relatert til dette:

image.png

Hvor stort nettverk har du?

Hvis du har et lite nettverk må du gjerne optimalisere nettverket. Hvis du har et stort nettverk (>40-50 noder) så skal du helst ikke optimalisere nettverket.

Hei 

jeg har et veldig lite nettverk. De nodene du ser det er vell stort sett det jeg har, men flytter straks inn i  nytt hus der jeg skal ha full pakke. Driver egentlig mest å tester nå for å være sikker på at det utstyret jeg velger er bra. 

har ikke prøvd å optimalisere før, men er det riktig å kjøre optimize 3 ganger så full optimize til slutt? 

Axel 

Skrevet
9 timer siden, axling skrev:

har ikke prøvd å optimalisere før, men er det riktig å kjøre optimize 3 ganger så full optimize til slutt? 

Nei, ikke nå lenger. Det gjaldt for HomeSeer 2. :) 

Skrevet
55 minutter siden, Moskus skrev:

Først en optimize, så en full optimize. :) 

Hvor lang avstand er det fra Z-wave interface til termostaten?

OK takk. 

Tja. 5 meter gjennom en par vegger. 

Har bestilt opp en del utstyr idag til nytt hus: 

image.png.9247b31c63aca7d9e46f6c07e38d091a.png

pluss

11 stk Z-TRM2fx 

1 stk Qubino Smart Meter

1 stk Z- net 

1. stk Veggkontroller - ZV9001K8-DIM-G4

1 .stk Veggkontroller - ZV9001T4-DIM

Håper det blir et bra oppsett å starte med. 

Noen erfaring med LED driver fra sunricher? 

Forslag til bevegelsesensorer? 

Axel 

Skrevet
2 timer siden, axling skrev:

Tja. 5 meter gjennom en par vegger. 

Ja, akkurat. Det står teoretisk "10 m innvendig" rekkevidde for Z-wave, men det har jeg ikke særlig tro på i praksis. Det er nok også med på å forklare dekningsproblemet.

I nytt hus har du derimot rikelig med utstyr. Faktisk såpass mye at du ikke burde optimalisere. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.