axling Skrevet 24. mars 2019 Skrevet 24. mars 2019 Hei Får denne meldingen ca 50% av gangene jeg ønsker å sette thermofloor sin termostat til en annen mode. Noen som har forslag til utbedring eller grunn til dette? Har bare en termostat i oppsettet og HS pcn står ikke langt unna termostaten. Feilmeldingen fører til at temostaten ikke går i nattseking eller tilbake til normal mode, men det skjer ca bare 50% av gangene. Nattsekking aktiveres kl 1800 og termostaten går tilbake til "dag" mode kl 0600. Kan en evn firmware update fikse dette? Axel Siter
ZoRaC Skrevet 24. mars 2019 Skrevet 24. mars 2019 Har du Pro eller Z-seer lisens? Da kan du ta en test av kommunikasjonen med den. Inkludert secure eller nonsecure? Siter
axling Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Skrevet 24. mars 2019 21 minutter siden, ZoRaC skrev: Har du Pro eller Z-seer lisens? Da kan du ta en test av kommunikasjonen med den. Inkludert secure eller nonsecure? Hei Inkludert nonsecure. Har ikke Pro eller z-seer desverre. Siter
axling Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Skrevet 24. mars 2019 (endret) Dette er node info. Lurer litt på polling interval på child devicene. Kan det skrues av? Endret 24. mars 2019 av axling Siter
ZoRaC Skrevet 24. mars 2019 Skrevet 24. mars 2019 18 minutter siden, axling skrev: Dette er node info. Lurer litt på polling interval på child devicene. Kan det skrues av? Oi, polling på 2 sekunder! Det kan nok være noe av årsaken til problemet. Slå av polling av noder som går på strøm. Batteridrevne kan man polle batteristatus på en gang i døgnet (vet ikke helt hvorfor, for batterinoder skal jo egentlig ikke respondere på polling, men jeg har lært at man skal gjøre det slik...). Siter
Moskus Skrevet 24. mars 2019 Skrevet 24. mars 2019 46 minutter siden, axling skrev: My eyes!! ? Men seriøst: Ja, dette er nok et problem. Man får ikke bedre data av å spørre oftere. Er temperaturen 22,3 grader så er den fremdeles 22,3 grader om 2 sekunder. Sannsynligvis om 2 minutter også. Siter
axling Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, Moskus skrev: My eyes!! ? Men seriøst: Ja, dette er nok et problem. Man får ikke bedre data av å spørre oftere. Er temperaturen 22,3 grader så er den fremdeles 22,3 grader om 2 sekunder. Sannsynligvis om 2 minutter også. ?Hehe. Det er skruddd av nå for å si det sånn. Håper det fikser problemet. Siter
Moskus Skrevet 24. mars 2019 Skrevet 24. mars 2019 Hvis det ikke gjør, så har jeg et oppfølgingsspørmål relatert til dette: Hvor stort nettverk har du? Hvis du har et lite nettverk må du gjerne optimalisere nettverket. Hvis du har et stort nettverk (>40-50 noder) så skal du helst ikke optimalisere nettverket. Siter
axling Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Skrevet 24. mars 2019 19 minutter siden, Moskus skrev: Hvis det ikke gjør, så har jeg et oppfølgingsspørmål relatert til dette: Hvor stort nettverk har du? Hvis du har et lite nettverk må du gjerne optimalisere nettverket. Hvis du har et stort nettverk (>40-50 noder) så skal du helst ikke optimalisere nettverket. Hei jeg har et veldig lite nettverk. De nodene du ser det er vell stort sett det jeg har, men flytter straks inn i nytt hus der jeg skal ha full pakke. Driver egentlig mest å tester nå for å være sikker på at det utstyret jeg velger er bra. har ikke prøvd å optimalisere før, men er det riktig å kjøre optimize 3 ganger så full optimize til slutt? Axel Siter
Moskus Skrevet 25. mars 2019 Skrevet 25. mars 2019 9 timer siden, axling skrev: har ikke prøvd å optimalisere før, men er det riktig å kjøre optimize 3 ganger så full optimize til slutt? Nei, ikke nå lenger. Det gjaldt for HomeSeer 2. Siter
axling Skrevet 25. mars 2019 Forfatter Skrevet 25. mars 2019 Så hva anbefaler du nå? Ser det fremdeles er mulighet for optimize og full optimize Axel Siter
Moskus Skrevet 25. mars 2019 Skrevet 25. mars 2019 Først en optimize, så en full optimize. Hvor lang avstand er det fra Z-wave interface til termostaten? Siter
axling Skrevet 25. mars 2019 Forfatter Skrevet 25. mars 2019 55 minutter siden, Moskus skrev: Først en optimize, så en full optimize. Hvor lang avstand er det fra Z-wave interface til termostaten? OK takk. Tja. 5 meter gjennom en par vegger. Har bestilt opp en del utstyr idag til nytt hus: pluss 11 stk Z-TRM2fx 1 stk Qubino Smart Meter 1 stk Z- net 1. stk Veggkontroller - ZV9001K8-DIM-G4 1 .stk Veggkontroller - ZV9001T4-DIM Håper det blir et bra oppsett å starte med. Noen erfaring med LED driver fra sunricher? Forslag til bevegelsesensorer? Axel Siter
Moskus Skrevet 25. mars 2019 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, axling skrev: Tja. 5 meter gjennom en par vegger. Ja, akkurat. Det står teoretisk "10 m innvendig" rekkevidde for Z-wave, men det har jeg ikke særlig tro på i praksis. Det er nok også med på å forklare dekningsproblemet. I nytt hus har du derimot rikelig med utstyr. Faktisk såpass mye at du ikke burde optimalisere. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.