4ndersjensen Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Hei. Ser at home assistant db begynner å bli stor. Ca. 14 GB nå og 7 GB ledig. Minker med ca. 500 MB / uke. Hva gjør man med denne? Ønsker å ha så mye historikk som mulig tilgjengelig. (Flytter etterhvert over til NUC eller lign og SSD med masse plass, men det er en annen sak.) Siter
slippern Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Raspberry Pi? Da skal det bare være og kjøre full backup -> Hente ut backupen -> nytt SD-kort -> Installere Home Assistant -> flytte backup til bake og kjøre restore ? Siter
Offpiste Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Stopp HA -> slett 'home-assistant_v2.db' -> start HA. (man mister logg og historie) Jeg har satt dette inn i configuration.yaml for å forhindre så stor fil: recorder: purge_interval: 1 purge_keep_days: 2 exclude: entities: - sun.sun - sensor.energy_tibber_daily - sensor.real_time_consumption_xx - sensor.electricity_price_xxx + flere andre ting som jeg ikke trenger å logge. https://www.home-assistant.io/components/recorder/ Siter
4ndersjensen Skrevet 5. april 2019 Forfatter Skrevet 5. april 2019 Dvs. graphs vil ikke vise historikk lengre tilbake enn til slettedato? Mulig å legge .db på en ekstern lokasjon, f.eks. et smb/nfs share / blob store i azure eller lign? Burde kanskje legge inn feature request på online arkivering til offsite. Siter
4ndersjensen Skrevet 5. april 2019 Forfatter Skrevet 5. april 2019 Leste linken etter jeg svarte. Purge er saken! Takker ?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.