ATWindsor Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 (endret) Det er endel produkt som er såkalt "smarte" men som kun lar seg styre av egen app via bluetooth o.l. (et eksempel er konas nespressomaskin) men uten api eller liknende, er det mulig å få styrt dette på noe vis? Styre appen på en virtuell android med ifft eller tasker eller noe sånt? Andre varianter? Endret 4. april 2019 av ATWindsor Siter
ZoRaC Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Tasker er vel omtrent eneste måten å styre Bluetooth-enheter på, vil jeg tro (uten at jeg kan noe om Tasker). For wifi-enheter så er det en del av dem som kan reverse-engineeres slik at man kan styre dem direkte (f.eks Smarter Coffee gen1, Sector Alarm, Verisure, Carnet, osv). Siter
Moskus Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Bluetooth kan også kjøres bakvendt. F.eks. Nespresso-maskin: https://github.com/fsalomon/nespresso-expert-ble/blob/master/index.js Jeg har en plan om å vippe opp en RPi og pusle sammen en .NET Core app for toalettet etter at det blir montert (ca. neste uke): https://github.com/thomas-bingel/geberit-aquaclean Mitt problem er at jeg ikke har noe særlig reverse-engingeering-kunnskaper. Skulle gjerne hatt for det trengs jo tydeligvis mer og mer, som @ATWindsor påpeker. Foreløpig søker jeg på github for å se om noe i det hele tatt er mulig. Hvis det ikke finnes på github, så har jeg ikke sjanse... Siter
aleks Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Det første en burde gjøre er å kjøre appen via proxy og f.eks fiddler. Det gir umiddelbart en innsikt om det kjøres noe api el i bakgrunnen og ekstremt enkelt å reverse engineere. Ligger firmware-oppdateringer ute gjør det også ganske enkelt å reverse enginere med feks radare2 (assembly og maskinkode), ellers må en vel til med JTAG og hente ut firmwaren. Siter
aleks Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Nå har jeg kjøpt meg en HackRF One som tar alle frekvenser til 6ghz. Er vel iofs ikke et lovlig produkt i norge, men har planen om å kartlegge så mange frekvenser og koder til produkter jeg kan og legge ut her Siter
Kråkerøymannen Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Nå har jeg kjøpt meg en HackRF One som tar alle frekvenser til 6ghz. Har planen om å kartlegge så mange frekvenser og koder til produkter jeg kan og legge ut herSupert!Lager du da et dynamisk regneark (lagret i Google docs/OneDrive) så funker det som referanse for all tid[emoji4] Siter
ATWindsor Skrevet 6. april 2019 Forfatter Skrevet 6. april 2019 Hmm, tror ikke jeg er så god til å reverse engineere, det er ingen god måte å styre appen direkte via PC mao? Siter
Moskus Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 På 5.4.2019 den 20.05, aleks skrev: Det første en burde gjøre er å kjøre appen via proxy og f.eks fiddler. Det gir umiddelbart en innsikt om det kjøres noe api el i bakgrunnen og ekstremt enkelt å reverse engineere. Vi tar veldig, VELDIG gjerne i mot et lite grunnkurs... Siter
aleks Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 1 hour ago, Moskus said: Vi tar veldig, VELDIG gjerne i mot et lite grunnkurs... Det kan fint ordnes Du tenker på noe ala hvordan finne ut hvordan en app kommuniserer med omverden? 1 Siter
Moskus Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 13 timer siden, aleks skrev: Det kan fint ordnes Supert! ? 13 timer siden, aleks skrev: Du tenker på noe ala hvordan finne ut hvordan en app kommuniserer med omverden? Ja, nettopp. Siter
JohnMartin Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 On 05/04/2019 at 14:33, Moskus said: Jeg har en plan om å vippe opp en RPi og pusle sammen en .NET Core app for toalettet etter at det blir montert (ca. neste uke): https://github.com/thomas-bingel/geberit-aquaclean Litt OT, men må bare spørre. Hvordan bruk ser du for deg her? Har selv en AquaClean, men har vel bare brukt appen maks 2 ganger det siste året. Det meste styres jo av den medfølgende fjernkontrollen. Er det bare "fordi det er mulig", eller ser du noe daglig behov? Siter
Moskus Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, JohnMartin skrev: Er det bare "fordi det er mulig" Ja, selvfølgelig. 4 timer siden, JohnMartin skrev: eller ser du noe daglig behov? Nåja, det gir jo unektelig flere muligheter. Lyset skal være styrt med bevegelse. Da kan man utsette at lyset skrur seg av hvis noen sitter der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.