Dennis87 Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 (endret) Noen som har fått Reset node meter value til å fungere på ZTRM2/ZTRM2fx? Altså nullstille kWh/forbruk. Fungerer på alt annet jeg har. Bare ikke heatit termostatene. heatit sier det ikke er noe feil med produkt/firmware og fungerer hos de. Men av erfaring stemmer det mest sannsynlig ikke siden det virker som standard svar fra de, selv om ting ikke fungerer hos noen andre eller man opplever feil. Prøvd på både Z-trm2 og fx utgaven. Endret 5. april 2019 av Dennis87 Siter
HSv Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Jeg kan ikke engang se at mine ZTRM2fx har noen reset funksjon... ? Hvor finner du denne? Siter
Dennis87 Skrevet 5. april 2019 Forfatter Skrevet 5. april 2019 På Home Assistant er det en service man kan kjøre Siter
Moskus Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Selv om man kan sende kommandoen, betyr det ikke at mottakeren (Heat it her) forstår hva du snakker om... meg bekjent støttet den ikke reset. Enda. Det burde imidlertid være mulig å legge den til via en firmware-update. Siter
Dennis87 Skrevet 7. april 2019 Forfatter Skrevet 7. april 2019 (endret) De svarte på mailen at reset fungerte helt fint hos de og at den følgte zwave standarden. Så den som svarte viste nok ikke helt hva det var en gang virker det som. Veldig merkelig hvis den ikke har støtte for det. Alle andre zwave nodene jeg har med forbruksmåling støtter reset. Endret 7. april 2019 av Dennis87 Siter
[email protected] Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Dette er noe av det som irriterer meg mest med z-trm2, det og at den ikke vil snakke med zwave repeateren som jeg har 2m unna... [emoji23] Siter
Moskus Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 4 timer siden, Dennis87 skrev: De svarte på mailen at reset fungerte helt fint hos de og at den følgte zwave standarden. Øh... OK? De har jo tilsynelatende ikke implementert det. Dette sier HomeSeer om støtte av "Meter Reset" for Z-TRM2fx (ja, jeg har nettopp inkludert 4 av 5 nye termostater): Alle andre enheter jeg har som støtter "metering" har imidlertid dette: De må jo gjerne si at de "følger Z-wave standarden", men de har da tydeligvis klart å tolke den annerledes enn andre produsenter... Siter
[email protected] Skrevet 17. februar 2020 Skrevet 17. februar 2020 Fremdeles ikke noe nytt her?I openHAB er det hele to Items med switch som heter noe som tilsier meter reset, men ingenting skjer om jeg slår bryterene på og av (som funker på feks fibaro veggplugger). Dette irriterer kraftig, da jeg liker å resette alle tellere ved månedsbytte. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 17. februar 2020 Skrevet 17. februar 2020 Nei, de støtter "Reset" like lite nå som før. Siter
putrid Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Z-TRM3 Følger opp denne, hvis noen skulle lure på det samme på TRM3 Sitat Hei Vegard, Det er ikke en funksjon, for å tilbakestille Accumulated kWh må enheten fabrikk stilles. Vennlig hilsen/Best regards, ThermoFloor Siter
Venin Skrevet 6. januar 2022 Skrevet 6. januar 2022 Har dere fått til å resette kWh på disse selv ved reset til fabrikkinnstillinger? Jeg har resatt min TRM2fx 4 ganger og inkludert på nytt i HA. Electric Consumption [kWh] blir ikke 0... Siter
Moskus Skrevet 7. januar 2022 Skrevet 7. januar 2022 Resatte tilfeldigvis en ny Z-TRM3 i forgår. Da ble ikke kWh satt til 0. Siter
Venin Skrevet 7. januar 2022 Skrevet 7. januar 2022 Support sier den eneste måten å nullstille er å oppdatere termostaten gjennom OTA til samme programvare. Jeg har gjort det flere ganger nå (til v. 3.6) og den nullstilles fortsatt ikke. Siter
Venin Skrevet 27. januar 2022 Skrevet 27. januar 2022 De bekrefter at det er umulig å resette kWh (selv med reset til fabrikkinstillinger) og sier videre "produktet er sertifisert og godkjent, det er ikke krav om resetting av kw måler i sertifiseringen som vårt produkt har gjennomgått, det er med andre ord ikke produktfeil ". 1 Siter
NilsOF Skrevet 27. januar 2022 Skrevet 27. januar 2022 Duverden, mao: "Vårt produkt er sertifisert. At produktet er vanskelig i bruk er ikke en produktfeil". Heatit: skjerp dere 😉 Siter
Ontrack Skrevet 21. september 2022 Skrevet 21. september 2022 (endret) Ja her må Heatit skjerpe seg, jeg har 12 slike av dimmere og termostater. Basert hele huset på dette. Heatit Thermofloor trenger å gi ut en ny OTA for å få denne funksjonen . Endret 21. september 2022 av Ontrack Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.