JohnMartin Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Hei, Kommer elektriker for å ordne strøm i garasjen, men er usikker hva jeg trenger av utstyr der ute. Må jo ha ett par bevegelses sensorer, men hva kan jeg bruke som tåler å stå i en iskald garasje om vinteren? Det samme gjelder vel styring av lys også. Ser Fibaro dimmer 2 også bare går fra 0-35°c. Hvordan har dere løst dette? Tips mottas med stor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Cassalapp Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Hei! Jeg har montert en Fibaro dimmer 2 på kaldloftet mitt i en AP9 boks. Det har fungert helt fint for meg i hele vinter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 JohnMartin Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Ser at Qubino går ned til -10 grader, og fortrekker Qubino over Fibaro uansett, så den tror jeg er grei. Men ikke funnet noen bevegelse sensorer som går under 0 grader enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Dennis87 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Har løst det med å sette inn varmepumpe i garasjen Er garasjen isolert? Da bruker det sjeldent og bli skikkelig kaldt selv uten varme. Har en Aeotec Multisensor 6 på kaldloftet over garasjen. Stått der hele vinteren uten noe problem. Og der er det stort sett nesten like kaldt som ute. Laveste den har lest er minus 15. Har den der for alarm og overvåking av luftfuktighet/temperatur. Så tror de fleste av disse sensorene fint tåler mindre temp enn det som står i manualen. Men veldig høy luftfuktighet og så kulde vil jeg tippe er et større problem. Så sørg for god lufting av garasjen skal du ikke ha varme der. Endret 10. april 2019 av Dennis87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mk1 black limited Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Jeg har diverse sensorer stående ute året rundt, t.o.m. et par Xiaomi bevegelsessensorer som fungerer strålende. Bare pass på at de står beskyttet mot regn så er mye gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 JohnMartin Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Okei, da tror jeg at jeg går for Multisensor 6 i garasjen. Alt blir jo innendørs, kan bare bli litt kaldt innimellom. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 JohnMartin Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Hva brukes rundt omkring til å styre port og detektere posisjon på porten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mk1 black limited Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Har en sånn jeg bruker for posisjon: https://www.tronika.no/no/zwave-sikkerhet/144-garasjeport-sensor-zg8101.html?search_query=garage&results=8 ...og et 12v rele styrt av en Nexa av/på-bryter for å få porten til å gå opp/ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, JohnMartin skrev: Hva brukes rundt omkring til å styre port og detektere posisjon på porten? Jeg har akkurat i dag fått montert porten i den nye garasjen. Jeg har planer om å bruke Fibaro Smart Implant til å styre den, den har til og med eget oppsett for det. Vet ikke helt hvordan jeg skal vurdere den som åpen/lukket. Kanskje det blir en sensor som @mk1 black limited bruker. Eller kanskje magnetsensorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 backspace Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 11 minutes ago, Moskus said: Vet ikke helt hvordan jeg skal vurdere den som åpen/lukket. Kanskje det blir en sensor som @mk1 black limited bruker. Eller kanskje magnetsensorer. Bruker magnet sensor. Kommer vel an på port type, men for meg var det veldig greit å feste den mellom trekkskinne og arm som trekker døren opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Skulle hatt en sensor som hadde ekstern inngang, men jeg vet ikke om det finnes lenger. Da får man to statuser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
JohnMartin
Hei,
Kommer elektriker for å ordne strøm i garasjen, men er usikker hva jeg trenger av utstyr der ute.
Må jo ha ett par bevegelses sensorer, men hva kan jeg bruke som tåler å stå i en iskald garasje om vinteren?
Det samme gjelder vel styring av lys også. Ser Fibaro dimmer 2 også bare går fra 0-35°c.
Hvordan har dere løst dette?
Tips mottas med stor takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider
10 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.