Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, ZoRaC skrev:

Sitat

What’s new? (not that much)

• smaller and has a fresh look J
  • New micro-controller 32-bit ARM-Cortex-M0 instead of the 8-bit AVR based SoC used by ConBee/RaspBee
  • The serial protocol is 100% backward- compatible, so projects like Mozilla IoT and zigpy-deconz should just work without modifications
  • Firmware updates become ~ twice as fast
  • New bootloader and GCFFlasher which only use serial protocol and doesn’t need root access anymore (improved updates in Docker container)
  • Same as ConBee/RaspBee it has a power-amplifier for 30m indoor and up to 200m outdoor signal range
    (compared to the other popular CC2531 USB Stick without PA which provides ~ 5-8 m indoor range)
  • Always-on Watchdog
  • greater worldwide availability (like certification for Canada, Australia / New Zealand)
  • price tag stays roughly the same

• Thanks 2
Skrevet

Var i kontakt med Kjell og Co tidligere i uka om å oppdrive Conbee 1, dette kunne de ikke - men informerte om at Conbee II kom til å være tilgjengelig i butikken innen 1-2 uker.

• Thanks 1
Skrevet
Akkurat nå, aleks skrev:

Da har jeg bestilt meg en :) Utenom et par småting i starten har conbee oppført seg svært bra.

Hvorfor skal du ha en til?

Skrevet
46 minutter siden, aleks skrev:

Fordi jeg vil ha noe nytt. Hvem vil ikke ha "v2"? ?

Høres bare ut som fryktelig mye jobb med overføring av devicer fra en ConBee til en annen...uten å få noe igjen for innsatsen...

Skrevet
Just now, ZoRaC said:

Høres bare ut som fryktelig mye jobb med overføring av devicer fra en ConBee til en annen...uten å få noe igjen for innsatsen...

Backup ca 5 sekunder, restore ca 5 sekunder?

Skrevet
6 minutter siden, aleks skrev:

Backup ca 5 sekunder, restore ca 5 sekunder?

Siste jeg så på GitHub er at restore ikke funker, men mulig de har fikset det? Sikker på at restore i hele tatt er mulig fra I til II?

Skrevet
Just now, ZoRaC said:

Siste jeg så på GitHub er at restore ikke funker, men mulig de har fikset det? Sikker på at restore i hele tatt er mulig fra I til II?

Aldri hatt problem med å restore jeg? 

Tenker meg siden det er full bakoverkopibalitet så går det seg nok til. Tror det er mulig å sette begge inn i samme nettverk også

Skrevet (endret)
5 timer siden, aleks skrev:

Enda moro å prøve. Kjøpte den fra Dresden så kostet ikke mange kronene

Har du noe erfaring hvordan det blir med mva/toll å bestille rett fra Dresden? Summen går vel over 300,- grensa.

Svarer meg selv her. Hvis de følger boka og legger inn rette verdier så blir det

Resultat (i norske kroner)
Sum før fortolling 491,64
Toll (0 %) 0,00
Merverdiavgift (25 %) 122,91
Sum etter fortolling 614,55

I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 158 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 772,55 kroner.

Kilde: Importkalkulator med 51 EUR som er totalt inkl shipping to Norge.

Endret av Kropling
  • Like 1
Skrevet

Intin med hjemmeautomasjonsrabatten har vel den billigste conbee'en, om den nye og koster 600 får vi den for 510. Godt jeg ikke bestilte før jeg dro på påskeferie og kan vente til v2 kommer. 

Skrevet
1 time siden, Christian skrev:

Det er vel mulig å ha to, en conbee og en zigbee, sånn at man får bedre dekning eller ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, men da må vel den ene bare fungere som router og da kan du like godt kjøpe en IKEA-pære. :) tror ikke man kan ha to coordinators i samme ZigBee-nett (men jeg er ikke sikker). 

Skrevet

Da har jeg fått den. Absolutt visuelt mye bedre og passer nok bedre på en PI med en usb over enn den gamle. Får håpe det er noe mer med denne i forhold til den gamle.

IMG_0244.jpg

• Thanks 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.