Dreuf Skrevet 14. april 2019 Skrevet 14. april 2019 Jeg driver å tester Home Assistant om dagen, bruker hassio via docker på en Ubuntuserver. Problemet er at ved reboot så hender at all konfig er borte, det virker som den booter i Home Assistant og ikke i hass.io. Noen ganger så kommer inn som jeg skal i hass.io. Jeg lurer på om jeg kjører en dobbeltinstallasjon av HA/hassio. Ser dette riktig ut, eller har jeg noe dobbelt her? Om jeg skal slette noe, hvordan finner jeg ut hva som er riktig og hva som er feil? Vil helst ikke sette opp alt på nytt, har brukt en del timer allerede.. Jeg er veldig ny med docker... Siter
aleks Skrevet 14. april 2019 Skrevet 14. april 2019 Du må ha config utenfor docker ellers vil den reinstallere hver gang. Sjekk ut volume passthrough / link / bind Siter
Dreuf Skrevet 15. april 2019 Forfatter Skrevet 15. april 2019 Jeg tror jeg har config utenfor docker, det som er rart er at om jeg går på ip-adresse:8123 så kommer jeg inn på en blank installasjon. Men om jeg bruker cloud-linken så kommer jeg inn på den jeg har konfigurert. På remotelinken så får jeg opp dette i loggen: Failed to create HTTP server at port 8123: [Errno 98] error while attempting to bind on address ('0.0.0.0', 8123): address in use Men er det riktig at jeg skal ha både homeassistant/home-assistant og homeassistant/qemux86-64-homeassistant i docker? Når jeg sjekker /home/homeassistant/.homeassistant/config...yaml så er den helt blank... Jeg har funnet riktig config..yaml. Den ligger under /usr/share/hassio/homeassistant Dette skjedde etter en oppdatering, så jeg lurer på om jeg kjører en dobbel installasjon. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.