noerstad Skrevet 7. september 2019 Skrevet 7. september 2019 Jeg bruker scener fra Somfy-appen ettersom jeg hadde de fra før, da blir det riktig Markisen min er omvendt av fjernkontroll, Opp er ut i HA, så tenkte å lage en cover template med invertert state og position = 100-position. Så kan jeg bruke den i paneler for å få det konsistent Siter
nixer Skrevet 8. september 2019 Skrevet 8. september 2019 På 7.9.2019 den 13.49, noerstad skrev: Jeg bruker scener fra Somfy-appen ettersom jeg hadde de fra før, da blir det riktig Markisen min er omvendt av fjernkontroll, Opp er ut i HA, så tenkte å lage en cover template med invertert state og position = 100-position. Så kan jeg bruke den i paneler for å få det konsistent Ja, det er jo en grei løsning, og samme her, markisen min (i hass) er "opp pil" "ut" og posisjon er revertert (og open_cover = ut). Hva som er open og closed på en markise, kan en jo diskutere..lol. Litt feli begreper, out/in er vel kanskje bedre states. Siter
nixer Skrevet 8. september 2019 Skrevet 8. september 2019 Nei, den modulen er jo nesten ubrukelig. Hver gang jeg restarter homeassistant, bytter den om på entity_id'ene. Siter
nixer Skrevet 13. september 2019 Skrevet 13. september 2019 På 7.9.2019 den 13.49, noerstad skrev: Jeg bruker scener fra Somfy-appen ettersom jeg hadde de fra før, da blir det riktig Markisen min er omvendt av fjernkontroll, Opp er ut i HA, så tenkte å lage en cover template med invertert state og position = 100-position. Så kan jeg bruke den i paneler for å få det konsistent Blir nesten nødt til det tror jeg, da tahoma komponentet altså bytter om entity id hver gang en restarter (evt må du restarte 2 ganger hver gang). Har ikke brukt appen i stor grad, vises scenes der som entities i HASS? Jeg prøvde definere en scene, men appen bare henger i evighet. Siter
nixer Skrevet 21. september 2019 Skrevet 21. september 2019 (endret) Btw, Ser ut til at de har fikset somfy APIet nå. ...som tydeligvis ikke støtter markiser. Det ser kun screen..heh...fantastisk ubrukelig API. Endret 28. september 2019 av nixer Siter
Dreuf Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Kanskje du kan programmere om motorene til screens så du får styrt dem? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.