Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hEX lite RB-750r2 med RouterOS V6.39.1 (stable).

Så prøver jeg å sette opp en NAT for å slippe gjennom port 10200 til Raspberry som kjører Homeseer.

Men det beste jeg har fått til er at jeg kan se i webgrensesnittet IP->Firewall->NAT at det er noen som "banker på". 

Men HStouch eller ekstern portsjekker finner ingen der.

For ordens skyld: HStouch funker om jeg er på samme nett som Homeseer og angir IP:port uten å gå gjennom MyHomeseer.

MyHomeseer kan jeg også merkelig nok bruke til å nå webinterfacet på Raspberryen.

Jeg har googlet frem noen forklaringer, men de virker å forutsette at man allerede kjenner RouterOS terminologien og antar noe som selvfølgeligheter.

Men jeg trenger forklaring med teskje. HJÆLP! 

Skrevet

Øhhh!? Ja. Men må ikke da 10200 åpnes?
Det virker ikke gjennom MyHS ialfall. Så da må noe annet være galt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.