kridan Skrevet 27. april 2019 Skrevet 27. april 2019 Er det noen her som kjører Homeseer i en docker container? Nettopp begynt å bruke Unraid OS som server software. Har prøvd homeseer i Ubunte server men det krevde for mye vedlikehold. Husker jeg måtte endre go filen og autoupdate_hs filen for å få klokken til å vise som 24 timer. Dette fungerer ikke med en docker container. Håper noen her inne kan forklare eller sende meg en link for å få dette til. Siter
ZoRaC Skrevet 27. april 2019 Skrevet 27. april 2019 1 time siden, kridan skrev: Husker jeg måtte endre go filen og autoupdate_hs filen for å få klokken til å vise som 24 timer Jeg kan ingenting om Docker (jeg kjører på en Ubuntu VM), men akkurat dette løste jeg med å sette locale til en_GB, da får man 24h klokke. Siter
DiderikFrom Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 (endret) Jeg har planer om å sette dette opp, primært for å lette porteringer, oppgraderinger &c. F.eks. kunne jeg da kjøre HS3 på mac'en mens jeg oppgraderer serveren eller bytter hardware. Det må jo da nødvendigvis være HomeSeer Linux som kjører der, men jeg bruker uansett linuxversjonen. Det høres ut som en smal sak å sette opp, men det gjenstår å se om det er like lett i praksis. 24 t klokke løses enkelt som ZoRac skriver. Docker ville være mye mer lightweight enn en VM. @kridan Har du fått dette opp og kjøre? Endret 12. oktober 2019 av DiderikFrom Siter
kridan Skrevet 12. oktober 2019 Forfatter Skrevet 12. oktober 2019 Eg holde meg t windows for øyeblikket. Brukte Linux med Ubuntu server før og da var det enkelt å få til 24t klokke. Får ikke dette til med en docker container Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.