Sture00 Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Har Z-Wave alarm som kan fungere som alarm eller ringeklokke. Er det mulighet å lage en bryter til forkjellige melodier eller alarmer eller må man stille inn èn alarmtype/ringelyd og kun bruke den? Tenkte om det var mulig å lage en on/off switch med et sett med parametere og en med andre verdier? Siter
Moskus Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Lag en virtuell device med de kommandoene du vil ha. Sett opp eventer som trigger på hver kommando. Så lager du eventer for hver av kommandoene. Som Action finner du "Z-wave actions" nest nederst og tilpasser den etter formål. Siter
Sture00 Skrevet 30. april 2019 Forfatter Skrevet 30. april 2019 Hvis jeg lager en virtuel device og setter opp et event som bytter parameter så må jeg likevel kjøre en action etterpå i samme event som skruer devicen på med ny parameter? Er parameter satt kun for dette eventet eller blir det lagret slik at den parameteren som var gjeldene før eventet ble kjørt er da erstattet av ny satt parameter endret fra event... Siter
Moskus Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Sture00 skrev: Hvis jeg lager en virtuel device og setter opp et event som bytter parameter så må jeg likevel kjøre en action etterpå i samme event som skruer devicen på med ny parameter? 1. Lag Virtuell Device. 2. Sett opp "CAPI" dvs. kommandoer og status'er under Status Graphics tab'en. F.eks. Verdi = 0. Tekst = "Ding dong". Verdi = 1. Tekst = "Alarm" 3. Event. IF virtuell_device Is Set To "Ding Dong" THEN Z-wave action parmater X SET TO value Y. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.