Mastiff Skrevet 7. mai 2019 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, Moskus skrev: https://products.z-wavealliance.org/products/2477 Hmm... Lurer på om den kan tilpasses koblede vinduer? Jeg må vel gå mot mine sterke prinsipper og se på SpyTube hvordan den fungerer, det var vanskelig å se på bruksanvisningen om den faktisk kan skyve eller bare trekke. Siter
Moskus Skrevet 7. mai 2019 Skrevet 7. mai 2019 Den kan skyve også. Men er @Fermate bruker den på et vindu som åpnes sideveis. 1 Siter
Mastiff Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Skrevet 7. mai 2019 Interessant. Får se om han har noe å si om det kan funke på koblede vinduer. Men det blir jo ikke akkurat billig, ser jeg. ID Lock til 4000 og så denne greia til rundt 3000. Om jeg handler, må iallfall prisen "justeres" litt når fruen spør! ? Siter
Fermate Skrevet 7. mai 2019 Skrevet 7. mai 2019 47 minutter siden, Mastiff skrev: Interessant. Får se om han har noe å si om det kan funke på koblede vinduer. Du ser den i denne videoen på 10:58: https://www.youtube.com/watch?v=np9S-9TW6hQ 2 Siter
Mastiff Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Skrevet 7. mai 2019 (endret) Takk! Ser ut til at det kan funke, ja. Så kjedet "stivner" med noen slags låsehakk når det kommer ut av enheten? Edit: Og forresten, er det en metode for å sette det i forskjellige stillinger, som en dimmer? Det kunne brukes på vinduet på soverommet, som vi har i ulike luftestillinger avhengig av hvor varmt det er ute. Eller er det bare å kjøre den i et par sekunder og stoppe den? Og til slutt, hva omtrent er lengste åpning? Endret 7. mai 2019 av Mastiff Siter
stones Skrevet 7. mai 2019 Skrevet 7. mai 2019 Noen vinduer kan bestilles med innebygget motor, hvis man kjenner behovet på forhånd eller skal bytte. F.eks.: https://velfac.dk/vinduer-erhverv/Produkter/200i/7421,12169/windowmaster-for-v200e Siter
Mastiff Skrevet 17. mai 2019 Forfatter Skrevet 17. mai 2019 @stones, det var stilig! Men som sagt er dette spesialvinduer for et fredet hus, så det funker nok ikke. @Fermate, jeg ligger like i vannskorpa for å gå for denne løsningen (ID Lock og automatisk åpning). Men det avhenger av at greiene garantert kan styres utenfra. Kan denne vindusåpneren kobles til en bryter eller lignende, så den også funker selv om resten av system er nede, så lenge den har strøm? Strømmen er grei, for jeg tar 12V-versjonen og legger en lang fra UPS-en min i serverrommet i kjelleren. Den har to digre, seriekoblede bilbattterier som kjører serveren og diverse annet i opptil 8 timer. Siter
Fermate Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 På 17.5.2019 den 8.48, Mastiff skrev: Kan denne vindusåpneren kobles til en bryter eller lignende, så den også funker selv om resten av system er nede, så lenge den har strøm? Nei ikke så vidt jeg vet. Men den versjonen jeg har er gammel så du bør sjekke det som leveres nå. Siter
Mastiff Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Skrevet 28. mai 2019 OK, takk. Jeg tror egentlig det blir i dyreste laget til sammen med den og ID-lLock, minst 7000 kroner. Så jeg må nok styre meg denne gangen og heller se senere en gang. Men løsningen er skikkelig snedig! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.