xibriz Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg har to Nexa-dimmere som man setter inn i stikk: http://www.elektroimportoren.no/nexa-z-wave-mottager-mini-plug-in-dimmer-ad-147/4514784/Product.html?Event=searchlist Begge to lager en summelyd. Summelyden varierer etter hvor mye man dimmer. Det er ikke høyt, men det ble litt irriterende når jeg ble oppmerksom på det. Er dette normalt (har de fleste dimmere samme "problem")? Hvordan er f.eks. Fibaro sine av samme type? Er det beste å bytte til innebygde kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Dette er ikke unormalt, nei. Men det kan unngås Hvilken pære står i? Jeg har ikke Fibaro sine plugin-moduler moduler, men Popp & Co og andre, og det er lite brumming i noen av dimmerne jeg har. For det hadde jeg seriøst ikke taklet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg bruker V-LIGHT Dimbar Haled LED-pære fra Clasern Det står 2 stk i den ene dimmeren og 6 stk i den andre. Jeg klarer ikke høre noe forskjell på summelyden på de to selv om de har forskjellig belastning. Summingen er egentlig bare hørbar på 1-2 meters avstand, resten er nok innbilning. Nå husker jeg ikke om jeg testet dimmeren uten last i farten, jeg bare konkluderte med at begge oppførte seg likt siden jeg først trodde den ene var defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.