ZoRaC Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Jeg et helt fersk på Android og har satt opp Tasker på et nettbrett nå. Ser det finnes en Tasker-plugin til $39.95 + AutoRemote-app til 35 kr. Hva gir dette meg i forhold til å bare bruke MQTT? Jeg har satt opp MQTT og sender status på batteri, lading, osv fra nettbrettet og jeg sender kommandoer til nettbrettet fra HomeSeer (som trigger handlinger i Tasker, som å vise kamerafeed fra ringeklokka når det ringer på, strømsparemodus på natt/borte, osv). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Sannsynligvis ikke så mye. På 10.5.2019 den 17.39, ZoRaC skrev: Jeg har satt opp MQTT og sender status på batteri, lading, osv fra nettbrettet og jeg sender kommandoer til nettbrettet fra HomeSeer (som trigger handlinger i Tasker, som å vise kamerafeed fra ringeklokka når det ringer på, strømsparemodus på natt/borte, osv). Høres jo gøy ut! Regner med du vipper opp en kjapp "How To"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 How-to istemmes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 2 timer siden, Moskus skrev: Regner med du vipper opp en kjapp "How To"? 13 minutter siden, mk1 black limited skrev: How-to istemmes! Tja, jeg fulgte i hovedsak guiden til @aleks: I MQTT Client appen har jeg en "subscribe" på "tablet/kjokken/#". Har deretter laget "Profiles" i Tasker som trigger på MQTT-client med "varmessage" f.eks "cam" og "vartopic" som "command" (har da en profile for hver "command" jeg ønsker å trigge på, endrer da bare til forskjellige "varmessage"). I mcsMQTT, tok jeg "edit/add" i config-menyen og skrev inn "sub" som "tablet/kjokken/command". Her kan man legge til knapper for de forskjellige kommandoene, men jeg sliter litt med å få det til å funke, så foreløpig bruker jeg bare en "text": Så skriver jeg f.eks "cam" her og trykker "submit": Det trigger da Tasker Profile jeg har satt opp til å trigge - i dette tilfellet en 15 sekunders overlay av RTSP-strømmen fra kameraet ved inngangen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 Å sende batteristatus og charge on/off er i stor grad det samme som i guiden til aleks, men da bare å sende andre verdier enn data fra Verisure-appen. Å legge dem til som devices er en enkel checkbox i mcsMQTT, etter at status har blitt sendt en gang. over MQTT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, ZoRaC skrev: Det trigger da Tasker Profile jeg har satt opp til å trigge - i dette tilfellet en 15 sekunders overlay av RTSP-strømmen fra kameraet ved inngangen. ... og hvordan gjør du det, da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 Akkurat nå, Moskus skrev: ... og hvordan gjør du det, da? Hvordan jeg får en Profile til å trigge eller hvordan jeg får en RTSP-strøm i 15 sek? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Akkurat nå, ZoRaC skrev: Hvordan jeg får en Profile til å trigge eller hvordan jeg får en RTSP-strøm i 15 sek? Ja. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2019 19 timer siden, ZoRaC skrev: I MQTT Client appen har jeg en "subscribe" på "tablet/kjokken/#". Har deretter laget "Profiles" i Tasker som trigger på MQTT-client med "varmessage" f.eks "cam" og "vartopic" som "command" (har da en profile for hver "command" jeg ønsker å trigge på, endrer da bare til forskjellige "varmessage"). Denne delen er feil. Strevde i hele går kveld med at alle profiles ble trigget samtidig, uansett hvilken «command» jeg sendte fra mcsMQTT. Mener jeg har funnet løsningen nå, så skal oppdatere med riktige instruksjoner senere. Kan samtidig legge ut litt mer detaljer for Tasker-oppsettet. Kan nevne at jeg bruker appen tinyCam (i gratisversjon). Har lagt inn RTSP-strømmen der og satt I app-innstillingene at den skal starte streaming av den når appen startes. Så starter jeg bare appen med Tasker og lukker den igjen etter 15 sek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.