Kråkerøymannen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) Innlesing av sanntidsforbruk har fungert problemfritt siden jeg monterte inn Pulse for 6 uker siden. i går oppgraderete jeg hassio til 0.92.2. I går, kl 12:00 slutten den å rapportere sanntidsforbruk. Home Assistant rapporterte "Unknown" og Tibber-appen viste ikke forbruket. Jeg restartet Tibber Pulse (tok ut nettkabelen fra strømmåleren) og satte den inn igjen. Deretter sjekket jeg at Tibber-appen viste forbruket. Det gjorde den. I Home Assistant fikk jeg melding i Lovelace om at "Enheten er ikke-nummerisk: sensor.real_time_consumption_buskogen_88" Her er fra ui-lovlace.yaml - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_buskogen_88 min: 0 max: 12000 severity: green: 700 yellow: 5000 red: 7000 - type: gauge entity: sensor.electricity_price_buskogen_88 min: 0 max: 1 severity: green: 0.2 yellow: 0.6 red: 0.8 Når jeg startet Home Assistant på nytt kom dette i loggen.Timed out when connecting to Tibber: Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/client.py", line 497, in _request await resp.start(conn) File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/client_reqrep.py", line 844, in start message, payload = await self._protocol.read() # type: ignore # noqa File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/streams.py", line 588, in read await self._waiterconcurrent.futures._base.CancelledError Hva er det jeg overser her? Endret 13. mai 2019 av Kråkerøymannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) Er en bug i 0.92.2. Nedgrader til 0.92.1 eller bruk RC versjonen av 0.93 så skal det fungere igjen. Endret 13. mai 2019 av Dennis87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 2 timer siden, Dennis87 skrev: Er en bug i 0.92.2. Nedgrader til 0.92.1 eller bruk RC versjonen av 0.93 så skal det fungere igjen. ... hmmmm Hvordan nedgraderer jeg? - og hvor ville jeg ha funnet informasjon om dette slik at jeg IKKE hadde oppgradert i går? Vil det være greit å kjøre RC-versjonen? Hvordan får jeg tak i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) Du kan enten: * nedgradere til 0.91 * oppgradere biblioteket som har buggen, altså kjøre pip install graphql-subscription-manager==0.2.11 * Oppdatere til rc * Eller vente til 0.93 kommer ut Endret 13. mai 2019 av daniel.h.iversen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 Ikke helt rett frem det her. Virker som jeg ikke har tilgang til hverken pip eller pip3. Logget på med root. core-ssh:~# pip install graphql-subscription-manager==0.2.11 -bash: pip: command not found core-ssh:~# pip3 install graphql-subscription-manager==0.2.11 -bash: pip3: command not found Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 (endret) 0.93 kommer mest sannsynlig i kveld eller i morgen. Så hvis du kan vente til da er jo det enkleste. Kjører selv RC versjonen og den er stort sett ganske stabil og uten større feil. Hvordan man nedgraderer er forskjellig etter hvordan du har installert Home Assistant, feks hassio, docker osv. Ikke alltid slike feil blir oppdaget før en ny versjon er lansert til alle. Tibber er også kun noe egent for stort sett Norge så er ikke så mange brukere som kan rapportere feilen ved å bruke dev versjonen før prod versjon slippes. Endret 14. mai 2019 av Dennis87 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LenothX90 Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 (endret) I standard hassio for rpi finnes ikke pip. nedgradering eneste mulighet. nedgraderer burde skje på samme måte som du oppdaterer i SSH: hassio homeassistant update --version=0.92.1 Endret 14. mai 2019 av LenothX90 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg hadde også dette problemet på 0.92.2. Måtte rulle tilbake til 0.92.1. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 15. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2019 (endret) I standard hassio for rpi finnes ikke pip. nedgradering eneste mulighet. Du skriver i standard hassio for rpi, finnes det mulighet å installere pip3 for å kunne kjøre oppdateringer? Ev. hvordan? Endret 15. mai 2019 av Kråkerøymannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 "apt-get install python3-pip" for pip3 og python-pip for pip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LenothX90 Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 2 timer siden, Charlie skrev: "apt-get install python3-pip" for pip3 og python-pip for pip. apt-get virker heller ikke i hassio ssh. det er en låst distro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 HASS 0.93 er nå ute: https://www.home-assistant.io/blog/2019/05/16/release-93/ Tibber Pulse skal nå fungere igjen for alle. 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.