Kråkerøymannen Skrevet 16. mai 2019 Skrevet 16. mai 2019 Hva er det beste produktet for å både vise bilde/video, og trigge automasjoner ved bevegelse? Pål EnghKråkerøy Siter
ZoRaC Skrevet 16. mai 2019 Skrevet 16. mai 2019 Jeg bruker forskjellige kamera og lar NVR-programvaren trigge bevegelse i HomeSeer. Bruker Xeoma som NVR. 1 Siter
Guahtdim Skrevet 16. mai 2019 Skrevet 16. mai 2019 5 hours ago, ZoRaC said: Jeg bruker forskjellige kamera og lar NVR-programvaren trigge bevegelse i HomeSeer. Bruker Xeoma som NVR. Hva slags type kameraer har du ? Kjører du Xeoma på egen server? Siter
ZoRaC Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 8 timer siden, Guahtdim skrev: Hva slags type kameraer har du ? Kjører du Xeoma på egen server? Et HikVision og et AncerEye (eller noe sånt). Kjører en egen Ubuntu VM med Xeoma. Siter
Moskus Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har en salig blanding av en haug med forskjellige analoge og digitale kameraer samlet i Netcam Studio. Siter
Preference Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 For Home Assistant (som du kjører) tror jeg mange bruker MotionEye eller BlueIris ?Av kameraer vet jeg om Wyze Cam, som nå har fått støtte for RTSP slik at du får vist de i HA. Siter
Kråkerøymannen Skrevet 17. mai 2019 Forfatter Skrevet 17. mai 2019 For Home Assistant (som du kjører) tror jeg mange bruker MotionEye eller BlueIris [emoji846]Av kameraer vet jeg om Wyze Cam, som nå har fått støtte for RTSP slik at du får vist de i HA.Så det er ingen erfaringer med å kombinere kamera og bevegelsessensor?Pål EnghKråkerøy Siter
ZoRaC Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 15 minutter siden, Kråkerøymannen skrev: Så det er ingen erfaringer med å kombinere kamera og bevegelsessensor? Utvalget kamera med PIR innebygget er kanskje ikke så stort? Evt så er de kanskje mye dyrere enn kamera uten? Jeg synes det fungerer helt topp å bruke bevegelse i kamerabildet som bevegelsessensor. Siter
Kråkerøymannen Skrevet 17. mai 2019 Forfatter Skrevet 17. mai 2019 ... jeg har et HikVision og et AncerEye (eller noe sånt). Kjører en egen Ubuntu VM med Xeoma. Jeg håper å kunne å knytte de opp i Home Assistant direkte, og la PIR-funksjonaliteten utløse ulike handlinger: slå på utelyset, starte videoopptak dersom...xxx. Ser at det kanskje er like greit med to løsninger. Pål EnghKråkerøy Siter
ZoRaC Skrevet 17. mai 2019 Skrevet 17. mai 2019 2 minutter siden, Kråkerøymannen skrev: Jeg håper å kunne å knytte de opp i Home Assistant direkte, og la PIR-funksjonaliteten utløse ulike handlinger: slå på utelyset, starte videoopptak dersom...xxx. I praksis er det det jeg gjør. Xeoma styrer en «device» i HomeSeer og endrer den mellom «motion»/«nomotion» og så bruker jeg den på samme måte som en vanlig PIR til å trigge events. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.