Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 hours ago, ZoRaC said:

Jeg bruker forskjellige kamera og lar NVR-programvaren trigge bevegelse i HomeSeer. Bruker Xeoma som NVR. 

Hva slags type kameraer har du ?

Kjører du Xeoma på egen server?

Skrevet
8 timer siden, Guahtdim skrev:

Hva slags type kameraer har du ?

Kjører du Xeoma på egen server?

Et HikVision og et AncerEye (eller noe sånt). Kjører en egen Ubuntu VM med Xeoma. 

Skrevet

For Home Assistant (som du kjører) tror jeg mange bruker MotionEye eller BlueIris ?Av kameraer vet jeg om Wyze Cam, som nå har fått støtte for RTSP slik at du får vist de i HA.

Skrevet
For Home Assistant (som du kjører) tror jeg mange bruker MotionEye eller BlueIris [emoji846]Av kameraer vet jeg om Wyze Cam, som nå har fått støtte for RTSP slik at du får vist de i HA.

Så det er ingen erfaringer med å kombinere kamera og bevegelsessensor?

Pål Engh
Kråkerøy
Skrevet
15 minutter siden, Kråkerøymannen skrev:

Så det er ingen erfaringer med å kombinere kamera og bevegelsessensor?

Utvalget kamera med PIR innebygget er kanskje ikke så stort? Evt så er de kanskje mye dyrere enn kamera uten? Jeg synes det fungerer helt topp å bruke bevegelse i kamerabildet som bevegelsessensor. :) 

Skrevet

... jeg har et HikVision og et AncerEye (eller noe sånt). Kjører en egen Ubuntu VM med Xeoma. 

Jeg håper å kunne å knytte de opp i Home Assistant direkte, og la PIR-funksjonaliteten utløse ulike handlinger: slå på utelyset, starte videoopptak dersom...xxx.

Ser at det kanskje er like greit med to løsninger.

Pål Engh
Kråkerøy
Skrevet
2 minutter siden, Kråkerøymannen skrev:

Jeg håper å kunne å knytte de opp i Home Assistant direkte, og la PIR-funksjonaliteten utløse ulike handlinger: slå på utelyset, starte videoopptak dersom...xxx.

I praksis er det det jeg gjør. Xeoma styrer en «device» i HomeSeer og endrer den mellom «motion»/«nomotion» og så bruker jeg den på samme måte som en vanlig PIR til å trigge events. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.