TheStigh Skrevet 20. mai 2019 Skrevet 20. mai 2019 Hei, min første post her - tusen takk for alle tips jeg har fått så langt bare ved å lese i tråder! Jeg har satt opp Verisure konto og alt funksjonalitet virker som det skal i Hassio 0.93.1 m/Lovelace. Men, får ikke endret ikoner via scriptet jeg kjører, av en eller annen merkelig grunn. Optimalt skulle jeg gjerne enten; - Endret farge på ikon når 'unlocked' - Endre bakgrunnsfarge på card når 'locked' / 'unlocked' Som dere ser av snuttene under, har jeg to instanser av døren (for testingen). Takker for all hjelp switch: platform: template switches: yale_lock: friendly_name: 'Inngangsdør' value_template: "{{ is_state('lock.ytterdor', 'locked') }}" turn_on: service: lock.lock data: entity_id: lock.ytterdor code: 'XXXXXX' turn_off: service: lock.unlock data: entity_id: lock.ytterdor code: 'XXXXXX' icon_template: >- {% if is_state('lock.ytterdor', 'locked') %} mdi:shield.lock {% else %} mdi:shield-open {% endif %} - type: custom:card-modder card: type: entities title: YTTERDØR toggle: true show_header_toggle: false entities: - entity: switch.yale_lock - entity: lock.ytterdor style: background-image: url("/local/cardbackK.png") background-repeat: no-repeat background-color: rgba(50,50,50,0.3) background-size: 100% 68px border-radius: 20px border: solid 1px rgba(100,100,100,0.3) Siter
TheStigh Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Skrevet 20. mai 2019 Resolved it myself - it was a typo in the rule: mdi:shield.lock should be mdi:shield-lock Siter
Kråkerøymannen Skrevet 20. mai 2019 Skrevet 20. mai 2019 Resolved it myself - it was a typo in the rule:mdi:shield.lock should be mdi:shield-lockThank you for sharing this Siter
TheStigh Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Skrevet 20. mai 2019 Vet ikke hvorfor jeg skrev på engelsk ...hehe... Ønsker egentlig også å få kortet til å endre farge basert på state, men vil ikke installere CustomUI kun for dette. Noen som vet et alternativ? Ønsker rødt når åpen og grønn når låst... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.